Логотип телеграм спільноти - Bitcoin, інвестування, гроші - Лінивий CRYPTO інвестор
Підписуйся на канал Frontend Shinobi, щоб отримувати найсвіжіші техніки, поради та інструменти для веб-розробників. Хочеш бути в тренді? Хочеш створювати стильні сайти та веб-додатки? Тоді тобі точно сюди!
Логотип телеграм спільноти - Сергій Притула
Посилання на канал: https://t.me/serhiyprytula Мій фейсбук - https://www.facebook.com/serhiyprytula/ Інстаграм - https://www.instagram.com/siriy_ua/ Youtube - https://www.youtube.com/prytula БАЗА МОНО - https://base.monobank.ua/89gMbvnkrTu7sR
Логотип телеграм спільноти - ББС Небесна Кара 54 ОМБр
Офіційний канал Батальйону Безпілотних Систем Небесна Кара, 54 ОМБр Наше гасло: "Зло - має бути покарано! Ворог - має бути знищений!" Приєднуйтесь до нас, підримуйте нас! Більше донатів - більше контенту! Дякуємо! Зворотній зв'язок: bbcnk54@gmail.com
Логотип телеграм спільноти - STERNENKO
Сергій Стерненко🇺🇦 Волонтерські картки: 4441114454997899 моно 5168745030910761 приват ❗️Не ведіться на шахраїв, нікому не пишу, не прошу гроші, поповнити рахунок чи щось купити. Усі збори на армію публічні. Російська мова у коментах заборонена.

Статистика telegram каналу - @long_telegram

Логотип телеграм спільноти - Long Telegram 2021-12-09

Long Telegram

Кількість підписників:
892
Фото:
70 
Відео:
 
Посилання:
458 
Категорія:
Блоги
Опис:
Блог Антона Процюка. Ділюся цікавими статтями і вартими уваги ідеями. Багато про медіа і технології; деколи про американську політику; зрідка — (несмішні) меми. Ваші коментарі, побажання і критика — @protanton

Кількість підписників

День: 0
Тиждень: +9
Місяць: +8
Всього:
892

Середній перегляд на повідомлення

День: +632
Тиждень: +1174
ERR: 82.21%
ERR (24): 70.85%
Середній за 30 днів:
733

Історія змін лого

Поки що змін не зафіксовано

Історія змін назви

Поки що змін не зафіксовано

Історія зміни типу аккаунта

Поки що змін не зафіксовано

Історія зміни статуса

Офіційно не підтверджена
2022-05-25

Стіна канала Long Telegram - @long_telegram

Кілька цифр з нового квартального звіту New York Times, однієї з найбільших медіакомпаній світу: ▪️Загалом компанія має 11.4 мільйони платних підписників. З них 95% цифрові підписники і 5% — передплатники паперової газети. ▪️Додали 1.1 мільйона нових цифрових…

251
25-02-09 09:50
​​🤖 Як використовувати генеративний штучний інтелект грамотно і з користю для роботи та життя?
На вебінарі в середу 12 лютого о 18:00 розповімо про 10 прикладів застосування генеративного ШІ та дамо 5 порад. Буде мінімум теорії і максимум практичних прикладів.
🧑‍💻 Подію проведе координатор програм ГО «Вікімедіа Україна», адміністратор української Вікіпедії Антон Процюк. Він розповість про свій досвід використання ШІ-інструментів у роботі з Вікіпедією, проєктами «Вікімедіа Україна» та в інших випадках.
Також буде можливість поставити запитання і поділитися власним досвідом.
▪️Дата: 12 лютого 2025
▪️Час: 18:00—19:00
▪️Формат: до 30 хвилин презентації + 15-30 хвилин спілкування та обміну досвідом
Участь безкоштовна, але охочим потрібно обов’язково наперед зареєструватися за посиланням
📄 За бажанням можна буде отримати електронний сертифікат про участь від ГО «Вікімедіа Україна». Для цього треба взяти участь у вебінарі наживо і виконати домашнє завдання після нього.
Запрошуємо до участі освітян вікіспільноти та всіх охочих!
Маєте запитання чи потребуєте додаткової інформації? Пишіть на edu@wikimedia.org.ua
301
25-02-06 11:47

Зупинка американського фінансування — один із найсильніших ударів по незалежних українських медіа за останній час. Українські видання постраждали особливо сильно, але зачепило увесь регіон.
Трохи детальніше — у моїй короткій замітці для The Fix.

537
25-01-30 15:37

Цей тиждень у нашій нерегулярній рубриці «і для такого медіапродукту знайдеться ринок у США»:
1. Видання Semafor запустило розсилку для генеральних директорів великих компаній. Щоб потрапити, треба бути CEO компанії, яка заробляє принаймні $500 мільйонів щорічно.
Розсилка безкоштовна, монетизувати планують через спонсорські угоди (спочатку безпосередньо в розсилці, на перспективу розширяться до подій та відео/аудіо-продуктів). Це загальна бізнес-модель Semafor і багатьох нішевих/B2B медіа — зібрати читачів, чиї час та увага унікально цінні для рекламодавців — але тут це зведено до абсолюту.
Кількість підписників не розкривають, але стверджують, що “it’s going very well”.
2. Журналіст Джадд Леґум запустив видання (також в форматі розсилки) Musk Watch, яке писатиме конкретно про Ілона Маска. Автор не приховує, що це буде adversarial journalism.
І справді логічно, що з’явилося медіа про Маска — у нього унікальний масштаб влади і впливу на США і світ: економічно (найбагатша людина світу), політично (близький соратник американського президента), технологічно (власник кількох важливих технокомпаній), медійно (власник популярної соцмережі).
Наразі на Musk Watch підписалися вже 15 тисяч людей. Поки що розсилка безкоштовна, але через кілька місяців стане платною.

577
25-01-25 09:27

У НВ вийшло велике інтерв'ю зі мною про Вікіпедію.
«Антон Процюк, історик-американіст за освітою, який багато років просуває україномовну Вікіпедію, у великому інтервʼю NV розповів про “внутрішню кухню” популярної платформи, мотивацію постійних авторів і можливу конкуренцію з ШІ».
Текст під пейволом, але якщо маєте підписку, раджу почитати.

804
25-01-13 07:57
Що чекає на ринок медіа (на Заході) у 2025 році?
За щорічною традицією оксфордський Reuters Institute опитав 300+ топ-менеджерів ринку новинних медіа з 50+ країн (але з фокусом на США і заможні країни Європи). Результат — 40-сторінковий звіт про тренди й передбачення медіаринку на 2025 рік.
Я прочитав його і зібрав суб’єктивний список найцікавіших інсайтів. 
Важлива ремарка перед тим — на жаль, Україна в цьому звіті лише як тема, частина «barrage of bad news», з якими мусять справлятися західні медіа. Український медіаринок не є частиною дослідження. Але все ж цікаво подивитися на те, що на думці в західних медіаменеджерів:
1. «В умовах, коли контенту усіх типів і форматів більше, ніж будь-коли раніше [зокрема через генеративний ШІ], лише медіа, які виділяються із загальної маси за якістю, актуальністю чи зв’язком [з аудиторією], мають шанси на успіх».
Відтак реклама стає менш важливим джерелом доходів для медіа. На першому місці — підтримка читачів: підписки / мембершипи (для 77% медіаменеджерів онлайн-видань це буде важливим джерелом доходів у 2025 році). Щоб диверсифікувати доходи, багато медіа планують заробляти на подіях (48%, що на 16% у порівнянні з минулим роком).
2. Одна з причин падіння доходів з реклами — (потенційне) падіння трафіку з Google-пошуку, який традиційно є великим джерелом переглядів, через нові ШІ-функції, які змінять традиційний пошук. Поки побоювання, що пошуковий трафік впаде, не матеріалізувалися. Але є високий ризик, що скоро все-таки втіляться.
3. Як ще заробляти гроші в цих умовах? Старі-добрі кросворди в газетах повертаються, але вже в формі складних онлайн-продуктів.
Зараз в моді запускати побічні, non-news чи news-adjacent продукти на кшталт ігор чи освітніх курсів. В іграх усі дивляться на приклад The New York Times — їхні онлайн-ігри на кшталт Wordle є дуже прибутковим бізнесом, який допомагає фінансувати журналістику. 29% медіаменеджерів планують запускати ігри у 2025 році або принаймні серйозно розглядають таку можливість; 26% — освітні продукти.
4. Генеративний ШІ грає все більш важливу роль в самих редакціях. Майже всі великі медіа використовують його для технічних завдань на кшталт розшифровки записів інтерв’ю чи вичитки текстів. Також багато видань планують запускати ШІ-функції для аудиторії. У топ-3 планів — автоматична озвучка текстів, створення короткого конспекту великого матеріалу (саммаризація) і переклад. 
5. Бонус — чотири слова і фрази, які буде модно вживати в розмовах про медіа у 2025 році:
▪️“AI slop” (дослівно “помиї”, але ймовірно в українській мові приживеться “слоп”, за аналогією до “спам”) — низькоякісні тексти чи медіа, згенеровані штучним інтелектом, які заполоняють соцмережі й інтернет загалом;
▪️“agentic” (“агентний”) — пов’язаний з ШІ-агентами, тобто сервісами, які потенційно в майбутньому зможуть не лише створювати вміст, а й виконувати більш комплексні завдання (наприклад, не лише написати текст імейлу за вашим запитом, а автоматично аналізувати вашу скриньку і допомагати розбирати імейли);
▪️“brain rot” (“брейнрот”, дослівно “гниття мозку”) — негативний вплив низькоякісного онлайн-контенту на наш ментальний та інтелектуальний стан;
▪️“influencer” (“інфлюенсер”) — людина, яка має вплив завдяки створенню контенту в соцмережах; для журналістів часто це зневажливий термін.
Детальніший аналіз англійською мовою буде скоро у The Fix Media, підписуйтесь.
Зображення до поточного посту у каналі "Long Telegram" - @long_telegram
519
25-01-12 11:29
📈 Зустрічайте найпопулярніші статті української Вікіпедії у 2024 році!
Громадська організація «Вікімедіа Україна» проаналізувала статистику українського розділу найбільшої онлайн-енциклопедії за 2024 рік.
🏅 Найпопулярнішою стала стаття про нинішнього Головнокомандувача Збройних Сил Олександра Сирського — за 2024 рік її переглянули понад 1,1 мільйона разів.
🥈На другому місці — стаття про Україну, яка отримала понад 1 мільйон переглядів.
🥉На третьому — стаття про українського боксера Олександра Усика, яку переглянули понад 730 тисяч разів.
«Уперше за півтора десятиліття на перше місце за відвідуваністю вийшла стаття про сучасника — рейтинг очолив Олександр Сирський. Найчастіше на перших двох місцях були статті про Україну та Тараса Шевченка, у 2022 перше місце посіла стаття про тогорічне російське вторгнення, а 2019 року — стаття про перехід церковних громад до ПЦУ. Для порівняння, найвище місце серед сучасників досі було друге — Володимир Зеленський 2019 року та Олексій Арестович — 2022-го. Загалом цей рейтинг добре показує, чим цікавилося українське суспільство протягом року. Зокрема, вже три роки в українській Вікіпедії багато читають про російсько-українську війну та військову тематику. Поряд з цим у рейтингу є багато популярних з року в рік тем: наприклад, українці стабільно читають про гімн України, про Київську Русь чи про Львів», — прокоментував Микола Козленко, заступник голови Правління ГО «Вікімедіа Україна» та адміністратор українського розділу Вікіпедії.
🔎Детальніше про найпопулярніші статті року читайте за посиланням
Джерело рейтингу — аналіз Миколи Козленка на основі первинних даних. Враховується кількість переглядів з 1 січня до 31 грудня 2024 року з урахуванням перенаправлень та ботів.
359
25-01-11 08:13
🧠Спортзал для мозку: як штучний інтелект впливає на нашу здатність писати і думати
У студентські роки я підробляв (копі)райтером, писав на замовлення тексти різних жанрів англійською й українською. Мої послуги були потрібні частково й тому, що для багатьох людей сісти і щось написати — складне, а деколи й непосильне завдання.
Пройшло не так багато часу, але ринок для такого підробітку вже значно скоротився. Величезна зміна, яка сталася за останні кілька років — тепер штучний інтелект може написати будь-який текст за вас: від есе для університету до до листа клієнту на роботі. Цей текст ймовірно не буде глибоким і по-справжньому майстерним, але він буде доладно сконструйований за всіма правилами стилістики і граматики. У багатьох випадках він буде good enough.
Пол Грем, американський інвестор і есеїст, хвилюється, що з часом це призведе до того, що через кілька десятків років більшість людей не вмітимуть писати. 
«Донедавна не існувало жодного зручного [способу уникнути писати, якщо цього вимагала робота]. Ви могли заплатити комусь, щоб написали за вас, як Джон Кеннеді, або сплагіатити, як Мартін Лютер Кінг, але якщо ви не могли купити чи вкрасти слова, доводилося писати їх самостійно. Відтак майже всі, від кого очікувалося вміти писати, мусили навчитися. 
Зараз це не так. Штучний інтелект розірвав цю парадигму. Тягар писати тексти зник. Ви можете доручити штучному інтелекту зробити це за вас: як у навчанні, так і в роботі».
Чому це погано, запитує Грем? Зрештою в історії можна знайти багато навичок, які перестали бути релевантними з розвитком технологій. Проблема в тому, що написання текстів допомагає вчитися і формулювати думки. «Писати — це думати» (“writing is thinking”). 
Що робити? Грем порівнює цю зміну із фізичною силою: «у доіндустріальні часи більшість людей були [фізично] сильними завдяки своїй роботі. Тепер, якщо ти хочеш бути сильним, ти тренуєшся». Щоб залишатися розумним, у майбутньому з генеративним штучним інтелектом потрібно буде тренуватися в написанні текстів без ШІ.
▪️ Читати повну статтю (~3 хвилини)
305
25-01-10 08:10

Honorable mention у топі нових українських подкастів 2024 року — «Я жахлива людина» від «Бабеля».
Формату «дві розумні людини говорять про українське суспільство і політику» у нас не вистачає. Це не ідеальний спосіб його реалізувати, але вартий вашої уваги.
Почати можна з найновішого випуску «Головні персонажі року: Безугла, Арестович, Чмут, Маркус, Гресь».

568
25-01-02 10:37
Year in review, випуск 2024
Я веду цей блог для себе, тому приємно вражений, що є кілька сотень людей, яким цікаво його регулярно читати. Невеликий погляд на минулий рік:
▪️ Як і торік, одна з найцікавіших тем року — генеративний штучний інтелект і як він впливає на нашу роботу і життя. З моїх улюблених матеріалів: три робочі функції, які штучний інтелект уже замінив + де ШІ може бути корисним у написанні хороших текстів. Найпопулярніший допис року за кількістю репостів/збережень (під 50) — про NotebookLM від Google, який генерує розмовні подкасти на основі кастомного тексту.
▪️Також намагаюся деколи писати про цікаве на медіаринку. Наприклад: як розвиток ШІ-сервісів впливає на новинні медіа (штучний інтелект і тут); повернення цифрових медіа до друкованих продуктів.
▪️Публікую тут огляди цікавих книжок, які читаю. Три, які сподобалися найбільше — «Free: Coming of Age at the End of History» (якісний західний нонфікшн); «Припини свої вигадки» (зворушлива художня історія, яку можна прочитати за один вечір); «Потяг прибуває за розкладом» (добротний український нонфікшн — хотілось би мати більше схожих книг).
▪️І зрідка пишу про особистий досвід. Найцікавіше за рік — про мій підхід до тайм-трекінгу. З недавнього — щорічна підбірка найцікавіших (нових) подкастів.
556
24-12-31 09:01