Повідомлення telegram каналу - @economist_blog

Логотип телеграм спільноти - Блог економіста 2024-07-14

Блог економіста

Кількість підписників:
957
Фото:
921 
Відео:
16 
Посилання:
2510 
Категорія:
Економіка
Опис:
Світ інфраструктури з точки зору економіста. Особисті думки і реакції на події в транспортній галузі. Авторський канал Ірини Коссе. Зв'язок з адміном economistblog.ua@gmail.com

Канал Блог економіста - @economist_blog - №3619

Автоматична система зміни ширини залізничної колії
Це цікавий спільний проєкт Укрзалізниці та іспанської ADIF. Наразі невідомо, чи він злетить, але буде цікаво поспостерігати.
Якщо дуже коротко, то ADIF розробила та запатентувала систему, за якої відстань між колесами вагонів змінюється автоматично під час руху на швидкості 15 км/год. На колії встановлюються спеціальні ролики, які підштовхують колеса в потрібному напрямку. І потім колеса фіксуються в новому положенні. Звичайно, колісні пари на вагонах також мають бути особливі.
Вартість всього проєкту складає близько 15 млрд євро, з них 11 млрд євро коштуватиме будівництво і 4 млрд євро на депо, рухомий склад, колійні машини і інфраструктура, яка підтримуватиме систему. До цього Євген Лященко говорив, що проєкт коштуватиме декілька мільйонів євро. Можливо, він мав на увазі менш масштабний проєкт, бо проєкт на 15 млрд євро - це на два типи системи: двопозиційну (1520 мм /1435 мм) та трипозиційну, яка дозволить перемикатися на мережі 1520 мм, 1435 мм та 1668 мм і доправляти вантажі напряму в Іспанію.
Щодо дат нічого не зрозуміло. Спочатку казали, що проєкт запрацює в кінці 2024 року, але його безпосередня реалізація - вже в кінці 2025 року. Бо потрібно створити консорціум Укрзалізниці з іспанськими фірмами, які мають досвід використання цієї технології, які звернуться до Міністерства торгівлі Іспанії за проєктним фінансуванням. "І десь два роки ще необхідно буде для проходження розробки і сертифікації."
Основне застереження проти використання цієї системи, яке я наразі чула - це те, що буде дуже складно відправити українські вагони напряму до країн ЄС без перевантаження, бо в нас довші залізничні состави і вагони перевозять більше вантажу, ніж в ЄС. "У Європі, де колія вузька, вагон разом із тарою не може важити більше, ніж 80 тонн. А у нас 70 тонн - це сам лише вантаж, плюс ще, грубо кажучи, 20 тонн вагон та 20-25 тонн тара - залежно від вагону." Тобто все одно треба буде розбивати состав і перевантажувати. Або переходити в Україні на європейські вагони (які вужчі і використовують іншу гальмівну систему).
Отже, зараз поки нічого не зрозуміло, але дуже цікаво. Будемо слідкувати за розвитком цього проєкту.
#залізниця
375
24-11-04 10:05