Статистика telegram каналу - @zeigarnikeffect

Логотип телеграм спільноти - Зейгарнік Ефект 2022-01-25

Зейгарнік Ефект

Кількість підписників:
2633
Фото:
1860 
Відео:
144 
Посилання:
2770 
Категорія:
Блоги
Опис:
Культура, що зникає швидше ніж з’являється, але саме тому залишається у пам’яті назавжди. Відібрана культура України та світу. Канал народився у Харкові (Залізобетон!). По всім питанням @igorheid

Кількість підписників

Середній перегляд на повідомлення

Історія змін лого

Поки що змін не зафіксовано

Історія змін назви

Поки що змін не зафіксовано

Історія зміни типу аккаунта

Поки що змін не зафіксовано

Історія зміни статуса

Офіційно не підтверджена
2022-05-25

Стіна канала Зейгарнік Ефект - @zeigarnikeffect

Суцільний Art Nouveau в NAMU. Проєкт, який щиро радимо встигнути відвідати до кінця грудня!
Роботи Олександра Мурашка, Федора і Василя Кричевських, Михайла Жука, Абрама Маневича, Всеволода Максимовича, Георгія Нарбута, Олекси Новаківського, Петра Холодного — можна побачити прямо зараз в експозиції виставки В епіцентрі бурі. Сецесія в Україні.
У трьох залах першого поверху Національного художнього музею України представлені
твори з колекції музею та дві живописні роботи Івана Мясоєдова з Полтавського художнього музею (галереї мистецтв) ім. Миколи Ярошенка. Одна з них — ескіз до дипломної роботи Аргонавти [1909], цю роботу, що раніше експонувалася в Братиславі, українська аудиторія зможе побачити вперше!
Виставка є частиною проєкту В епіцентрі бурі. Модернізм в Україні 1900–1930-х років, яка вже встигла викликати резонанс у провідних європейських музеях, зокрема у віденському Бельведері та Словацькій національній галереї.
На короткий термін експонати повернулись до Києва, і деякі з них представлені в експозиції NAMU перед їх відправкою до сховища.
____________________
В епіцентрі бурі. Сецесія в Україні
28.11—28.12.24
Робочі дні: пʼятниця, субота, неділя
12:00—18:00


📍Київ, вул. Грушевського, 6 // потрапити до експозиції можна через службовий вхід з тильного боку музею. Для цього будівлю треба обійти праворуч по Музейному провулку.
🎫 250 грн // 100 грн [пільговий]
Фото та допис: Валерія Шульга
#виставка #київ #сецесія
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
162
24-12-14 07:52
Georgia election chief. 2024
Francis Bacon. Self-Portrait. 1971
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
315
24-12-13 09:42

З таксистом все ок, він і зараз у справі)
Ось, вчора був:
https://kharkiv.internet-bilet.ua/uk/zanadto-odruzheniy-taksist

422
24-12-12 12:28

Спеціальна відзнака премії «Генерація Ніки» для юних художників 12–15 років від студії Aza Nizi Maza
Молоді художників 12–15 років сожуть взяти участь у спеціальній відзнаці.
Що потрібно зробити?
• Надіслати творчу біографію.
• Додати свої художні роботи.
🏆 Нагороди для переможця:
• Диплом відзнаки.
• Грошова премія: 5555 грн.
• Унікальна статуетка від студії Aza Nizi Maza
Прийом заявок триває з 15 грудня до 15 лютого.
Деталі та умови участі: nikageneration.com.ua
--
«Генерація Ніки» заснована на честь Вероніки Кожушко — харківської художниці та поетки, яка загинула 2024 року через російський ракетний удар. Вероніка лишила після себе світлу творчу спадщину, яка надихає нас підтримувати нове покоління українських талантів.
Премію утворено за ініціативи батьків Вероніки, Харківського ЛітМузею та фонду Сергія Жадана.

Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
369
24-12-11 10:24
Two years after their first interview, artist Nikita Kadan and curator Hans Ulrich Obrist meet again to discuss what war means from the perspective of non-human life and what art signifies today. This conversation takes place on the eve of the opening of Nikita Kadan’s solo exhibition, The Radial Bone, at Voloshyn Gallery in Miami.
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
415
24-12-10 07:16
«Щедрик» -> Carol of the Bells = традиційна композиторська творчість + свідома культурна дипломатія + діяспора + розвинена індустрія поп-культури США та статус самої держави у світі
«Щедрик» — композиторський твір для хору, створений на початку XX століття Миколою Леонтовичем. Він його писав більше 10 років.
Вважання «Щедрика» народною піснею є проявом тієї самої меншовартості, про яку ми постійно говоримо, чи класичним проявом колонізованих. І навряд це просто незнання. Те, що за замовченням ми схильні сприймати українську культуру через призму народництва — велика проблема та наслідок колонізації (якщо ми у неї віримо) та вкоріненості у російський світогляд або прийняття створених не нами стереотипів про нас. Бо наша композиторська традиція, що йде корінням у бароковий період 17-18 століття, є більш традиційною з огляду на вік, ніж народні пісні (при всій повазі), на які почали звертати увагу переважно у 19 столітті за доби романтизму. До того ж, одне з популярних відео виконання Carol of the bells хлопчачим хором у церкві є найбільш автентичним, бо саме хорова православна традиція лежить у цьому творі.
Щодо походження першорджерела Щедрика, точних відомостей не існує. Дехто вважає, що це з найстаріших, дохристиянських часів. Тож про це мем.
Всі, думаю, знають, що Петлюра, тоді лідер УНР, відправив хор Кошиця у закордонні гастролі, щоб розказати про посталу Україну. Хор проїхав Європу, у США від жовтня 1922 до березня 1923 було 138 концертів, у Бразилії, Аргентині, Уругваї, на Кубі близько 900 концертів. Ото масштаби.
Але й це не зробило «Щедрика» тим, чим він є зараз. Бо очевидно, що він не був єдиною композицією у репертуарі хору.
Всесвітньо відомою композицію зробив у 1936 році американський диригент українського походження Пітер Вільговський, що написав англійський текст. Вже як Carol of the Bells він став частиною поп-культури, поширюваною США на Різдво. Тому що додана вартість культурі надає розвинена індустрія та статус країни. Талановитість чи навіть геніальність твору нічого не дає без маркетингу, мережі дослідників та промоутерів. Так Шекспір та Ренесанс — продукти 19го століття, при чому обидва феномени є тим чим вони є зараз завдяки французам (ще до Шекспіра доклалися британські та німецькі романтики). У свої часи про них знали тільки вузькі кола.
Але, на відміну від Ренесансу та Шекспіра, українське походження твору загубилось для всіх, із нами включно, а після 2022 переживає своє третє народження у світі, його навіть подекуди ставлять саундтреком у фільми навіть в українській версії.
Тож для мене Щедрик — талановитий приклад української композиторської майстерності, позбавленої соцреалістичних впливів, що відсилає нас до культурних традицій епохи бароко та приклад продуктивної культурної дипломатії.
537
24-12-08 08:28
Колоніальний статус, комплекс народництва та українська класична музика. Конспект короткої лекції Юрія Чекана.
Хоч я досі скептично ставлюсь до колоніального дискурсу щодо нас, але є дуже схожі риси. Наприклад, у подкасті Правила гри говорять, що так звана меншовартість — це прямий наслідок колонізації, коли колонізовані продовжують сприймати себе через погляд колонізатора. Колонізатор нав’язує народу примітивність, екзотичність культури, а потім народ сприймає цей конструкт як питомо своє. Так у нас із тим, що ми називаємо «народною» культурою, і репрезентуємо себе так, як презентували нас московити за царя та за секретаря. Плюс постійні порівняння себе з метрополією зі сходу чи заходу. А часто просто зміна знаку колонізатора на протилежний — типу «совок/рускій мір, але українською».
Тож що ж говорить Чекан.
Треба побачити спільний базис і фундамент, який тримає українську культуру як спільну цілісність. Київський музичний авангард — одна з важливих ланок цей базис побачити.
Важливе подолання російської ідеології народництва — шкідливого вірусу, яким у 19 столітті була (переважно, прим. Зейгарнік) інфікована українська культура та який не подоланий до сьогодні.
Наприклад. Барокова композиторська школа 17-18 століть столітті, що була орієнтована передусім на традицію західної Європи. Соціальним інститутом була церква. Вона спиралась на хоровий спів.
Наступна школа — романтична, 19 століття. Соціальним інститутом була держава. Система жанрів, вже світських, були опера, хорова, симфонічна та оперна музика. База спиралась на українську пісенність та українські теми. Хоч зовні вона подібна до всіх національних романтичних шкіл, що були у той час по світу, але за українцями не стояло власної держави. Школа працювала не завдяки, а всупереч, проте, була в парадигмі російського народництва.
Найяскравіше воно втілене у «могучєй кучкє» — ідеологія імперців: тріада «самодержавіє, православіє, народность» та «за вєру, царя та отєчєство». Вона базувалась на подібних до рамантизму принципах — народності, демократизму та реалістичності. Демократизм — у спиранні на жанри, які залучали вербальні канали — опери, програмної симфонічної музики та романсу. Бо щоб зрозуміти сонату, тріо чи квартет - треба з дитинства виховувати слух. А оперу може сприйняти будь-хто: там є герої, сюжет, слова, якийсь історичний чи патріотичний сюжет — все зрозуміло. Така собі популяризація.
Друга складова комплексу народництва — народність. Композитори-кучкісти та інші народники спиралися на селянський фольклор та мовну інтонацію. Схоже на романтичну традицію, але цей фольклор був переважно російським. А коли Олександр ІІІ заборонив виконувати опери іноземними мовами — тільки у перекладі російською, почалась експансія російської опери.
Саме вплив цієї інфекції відчувається досі. Зламати цю традицію чи не перші намагались композитори
Київського авангарду 1960-х, які орієнтувались на західну традицію, а не російську.
511
24-12-07 13:06

Український композитор Роман Григорів випустив альбом «Irrenaissance», музика якого зіграна на каркасі касетного снаряду РСЗВ «Ураган». Реліз уже доступний на стримінгових платформах.
«Головна мета альбому — вкотре нагадати світові, що в Україні досі триває розв’язана Росією геноцидна війна», — каже композитор.
Читайте про ідею альбому та її звукове втілення у матеріалі Тетяни Новицької:
👉https://theclaquers.com/posts/14135
Цей матеріал створено та опубліковано завдяки грантовій підтримці Наукового товариства імені Шевченка в Америці.

Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
451
24-12-06 08:08

Шановні пані та панове, це нарешті відбудеться!
Одеська Поетична Груповуха (The OPG) запрошує на панкфутуристичний концерт "Old Intelligentsia".
Коли? 13 грудня о 18:00.
Де? Галерея "Творче Нежить".
Адрес: Гончарівський бульвар 10/2.
Дрескод: стиль будинку для літніх людей.
Вхід: 150 грн.
Подія присвячена ДР Радченка (30 рочків) приходьте!
До зустрічі на концерті! 🖤

Зображення до поточного посту у каналі "Зейгарнік Ефект" - @zeigarnikeffect
391
24-12-05 08:27

​#cowoанонси ⋆⋆ Епістемологічне насильство: Політика продукування знань стосовно України та регіону загалом. Запрошуємо на лекцію з Ольгою Бурлюк! 💐 У лекції ми поговоримо про те, як працює система продукування знань, як вона розвивається та чи може змінюватись…

374
24-12-04 11:09