Джерело
YANKIV Bogdan | ️ Помилковий платіж на рахунок ФОП: чи включати кошти до доходу?ФОП от...
3 870 Охват/переглядів
2026-10-06 07:18
Повідомлення №3421
⚠️ Помилковий платіж на рахунок ФОП: чи включати кошти до доходу?
ФОП отримав кошти від нерезидента на підприємницький валютний рахунок, але фактично це було помилкове зарахування. Чи потрібно сплачувати з такої суми єдиний податок?
📌 Податкова у своїй ІПК №4252/ІПК/99-00-24-03-03 дійшла висновку, що якщо кошти помилково надійшли на підприємницький рахунок ФОП та не були повернуті нерезиденту, вони включаються до доходу платника єдиного податку у звітному періоді, в якому були отримані.
⚖️ Причина полягає у правилах п. 292.1 та п. 292.6 ПКУ.
🔸 Доходом ФОП — платника єдиного податку є, зокрема, кошти, отримані у грошовій формі, а датою отримання доходу є дата їх надходження.
🔸 При цьому помилково отримані кошти прямо не зазначені серед сум, які не включаються до доходу відповідно до ПКУ.
🔎 Тобто самого факту, що кошти були зараховані помилково, недостатньо для того, щоб одразу не включати їх до доходу.
Важливим є те, чи були такі кошти фактично повернуті.
📌 Якщо помилково зараховані кошти залишаються на рахунку та не повертаються нерезиденту, податкова вважає, що їх необхідно включити до доходу платника єдиного податку у тому звітному періоді, в якому вони були отримані.
🔄 Водночас після повернення таких коштів платник може здійснити перерахунок доходу у відповідному звітному періоді.
📄 Тобто в такій ситуації особливо важливо документально підтвердити:
✔️ що товар придбавався для особистих, а не підприємницьких потреб;
✔️ що первісна оплата здійснювалася з особистого рахунку;
✔️ що товар був повернутий продавцю;
✔️ що кошти були помилково зараховані на ФОП-рахунок;
✔️ що продавець визнає помилкове зарахування та має намір повернути/отримати відповідні кошти.
Таким чином, ключовим є не лише сам факт надходження коштів на рахунок ФОП, а можливість документально підтвердити їх походження та помилковий характер зарахування.
Матеріали проаналізував та підготував юрист Михайло Ортинський.
Про нас | Послуги | Відгуки
ФОП отримав кошти від нерезидента на підприємницький валютний рахунок, але фактично це було помилкове зарахування. Чи потрібно сплачувати з такої суми єдиний податок?
📌 Податкова у своїй ІПК №4252/ІПК/99-00-24-03-03 дійшла висновку, що якщо кошти помилково надійшли на підприємницький рахунок ФОП та не були повернуті нерезиденту, вони включаються до доходу платника єдиного податку у звітному періоді, в якому були отримані.
⚖️ Причина полягає у правилах п. 292.1 та п. 292.6 ПКУ.
🔸 Доходом ФОП — платника єдиного податку є, зокрема, кошти, отримані у грошовій формі, а датою отримання доходу є дата їх надходження.
🔸 При цьому помилково отримані кошти прямо не зазначені серед сум, які не включаються до доходу відповідно до ПКУ.
🔎 Тобто самого факту, що кошти були зараховані помилково, недостатньо для того, щоб одразу не включати їх до доходу.
Важливим є те, чи були такі кошти фактично повернуті.
📌 Якщо помилково зараховані кошти залишаються на рахунку та не повертаються нерезиденту, податкова вважає, що їх необхідно включити до доходу платника єдиного податку у тому звітному періоді, в якому вони були отримані.
🔄 Водночас після повернення таких коштів платник може здійснити перерахунок доходу у відповідному звітному періоді.
📄 Тобто в такій ситуації особливо важливо документально підтвердити:
✔️ що товар придбавався для особистих, а не підприємницьких потреб;
✔️ що первісна оплата здійснювалася з особистого рахунку;
✔️ що товар був повернутий продавцю;
✔️ що кошти були помилково зараховані на ФОП-рахунок;
✔️ що продавець визнає помилкове зарахування та має намір повернути/отримати відповідні кошти.
Таким чином, ключовим є не лише сам факт надходження коштів на рахунок ФОП, а можливість документально підтвердити їх походження та помилковий характер зарахування.
Матеріали проаналізував та підготував юрист Михайло Ортинський.
Про нас | Послуги | Відгуки