Джерело
YANKIV Bogdan | ️ Знижка в магазині: коли вона стає оподатковуваним доходом?Знижки, ак...
3 780 Охват/переглядів
2026-10-04 09:01
Повідомлення №3415
🛍️ Знижка в магазині: коли вона стає оподатковуваним доходом?
Знижки, акції та спеціальні пропозиції давно стали звичною частиною покупок. Але в окремих випадках отримана знижка може вважатися доходом покупця та підлягати оподаткуванню.
🔑 Головне правило: все залежить від того, чи має знижка персональний характер.
🟢 Якщо магазин або компанія встановили знижку для всіх покупців або певного кола клієнтів на однакових умовах, така знижка не вважається доходом фізичної особи та не оподатковується.
🔸 Наприклад, це може бути сезонний розпродаж, акція «-20 % на весь товар», знижка для всіх власників дисконтної картки або інша публічна пропозиція, якою може скористатися будь-який покупець за визначених умов.
🔴 Інша ситуація — персональна знижка.
🔸 Якщо товар продають фізичній особі дешевше його звичайної вартості, а знижка має індивідуальний характер, сума такої знижки вважається додатковим благом та включається до оподатковуваного доходу відповідно до п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
💰 У такому випадку оподатковується не вся вартість товару, а саме сума персональної знижки:
🔹 ПДФО — 18 %;
🔹 військовий збір — 5 %.
📌 Наприклад, магазин проводить акцію: товар, який коштував 10 000 грн, продається всім покупцям за 8 000 грн. Така знижка не оподатковується.
А якщо ціну до 8 000 грн знизили персонально лише для конкретного покупця, різниця у 2 000 грн є його додатковим благом і підлягає оподаткуванню.
🔎 Отже, орієнтир простий: загальна знижка для покупців — це не дохід, а персональна знижка конкретній людині — оподатковуваний дохід.
❓ Чи потрібно покупцеві самостійно сплачувати податки або подавати декларацію?
👉 Якщо персональну знижку надає суб’єкт господарювання, він виступає податковим агентом та повинен нарахувати, утримати і перерахувати до бюджету належні податки.
📍 Тобто покупцеві не потрібно самостійно сплачувати ці податки або подавати річну декларацію лише через отримання персональної знижки, якщо податковий агент належним чином виконав свої податкові обов’язки.
💡 Тому для покупця ключове питання — не «чи була знижка?», а «на яких умовах її надали?».
Матеріали проаналізував та підготував юрист Михайло Ортинський.
Про нас | Послуги | Відгуки
Знижки, акції та спеціальні пропозиції давно стали звичною частиною покупок. Але в окремих випадках отримана знижка може вважатися доходом покупця та підлягати оподаткуванню.
🔑 Головне правило: все залежить від того, чи має знижка персональний характер.
🟢 Якщо магазин або компанія встановили знижку для всіх покупців або певного кола клієнтів на однакових умовах, така знижка не вважається доходом фізичної особи та не оподатковується.
🔸 Наприклад, це може бути сезонний розпродаж, акція «-20 % на весь товар», знижка для всіх власників дисконтної картки або інша публічна пропозиція, якою може скористатися будь-який покупець за визначених умов.
🔴 Інша ситуація — персональна знижка.
🔸 Якщо товар продають фізичній особі дешевше його звичайної вартості, а знижка має індивідуальний характер, сума такої знижки вважається додатковим благом та включається до оподатковуваного доходу відповідно до п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
💰 У такому випадку оподатковується не вся вартість товару, а саме сума персональної знижки:
🔹 ПДФО — 18 %;
🔹 військовий збір — 5 %.
📌 Наприклад, магазин проводить акцію: товар, який коштував 10 000 грн, продається всім покупцям за 8 000 грн. Така знижка не оподатковується.
А якщо ціну до 8 000 грн знизили персонально лише для конкретного покупця, різниця у 2 000 грн є його додатковим благом і підлягає оподаткуванню.
🔎 Отже, орієнтир простий: загальна знижка для покупців — це не дохід, а персональна знижка конкретній людині — оподатковуваний дохід.
❓ Чи потрібно покупцеві самостійно сплачувати податки або подавати декларацію?
👉 Якщо персональну знижку надає суб’єкт господарювання, він виступає податковим агентом та повинен нарахувати, утримати і перерахувати до бюджету належні податки.
📍 Тобто покупцеві не потрібно самостійно сплачувати ці податки або подавати річну декларацію лише через отримання персональної знижки, якщо податковий агент належним чином виконав свої податкові обов’язки.
💡 Тому для покупця ключове питання — не «чи була знижка?», а «на яких умовах її надали?».
Матеріали проаналізував та підготував юрист Михайло Ортинський.
Про нас | Послуги | Відгуки