Статистика telegram каналу - @modernpantry

Модерна Спіжарка

Subscribers: 3510
Photos: 7180  Videos: 729  Links: 4390 
Смачне з усього світу і трошки більше. Канал з новинами та історіями зі світу їжі.
2021-12-15

Кількість підписників

Середній перегляд на повідомлення

Історія змін лого

Поки що змін не зафіксовано

Історія змін назви

Модерна Спіжарка
2024-02-29
Telegram: Contact @modernpantry
2024-02-28
Модерна Спіжарка
2023-10-25

Історія зміни типу аккаунта

Поки що змін не зафіксовано

Історія зміни статуса

Офіційно не підтверджена
2022-05-25
#Японія // Почала писати про свою подорож Японією (жовтень минулого року) тут:
https://www.facebook.com/share/p/4hF1kgbJMzusbw2x/.
Може, комусь будут корисні мої спостреження та знахідки.
Також відповім на запитання щодо планування подорожі.
Знов зникаю з етеру на декілька днів.
Не розходимось!
В Одесі майже через день якісь цікаві дегустації, я навіть не встигаю іх анонсувати. Але не можу не поділитися цією новиною.
Дуже рада, що Олексій знову розпочав закохувати людей у вина. До речі, саме завдяки нашому знайомству я теж розпочала занурюватися в цей світ більш свідомо, читати, ходити на дегустації та лекції.

Отже, з радістю рекомендую дегустацію Олексія Дмитрієва під страви. Впевнена, це буде бездоганний вечір.
Японська любов до мініатюрних кавайних речей
Мені дуже потрібен такий автомат!
​​«Якщо шеф-кухар хоче знизити собівартість страви — він може це зробити завдяки сезонним продуктам. Але є нюанс»

Ми вирішили дослідити нову тему, а саме — сезонне меню. Будемо розбиратися, що воно містить, як його просувати, чи існують тренди, яка користь закладу та до чого тут QR-меню.

Перший досвідом ділиться Ілля Сьомін, шеф-кухар і співвласник Pie Spot, Thai Spot та «Спельта». Він роз’яснив на прикладах, чи потрібне сезонне меню всім закладам, а також розвіяв міф, що сезонні продукти — це завжди дешево.

🌽 Що таке сезонне меню

На мій погляд, сезонне меню — це комплекс або техніка формування меню в закладі, коли шеф-кухар максимально використовує продукти (соуси, інгредієнти), що є зараз у сезоні.

🤔 Користь для закладів

Переважно сезонні продукти вигідні з точки зору ціни (вони дешеві і їх багато у продажі).

Приклад: салат у закладі коштує 250 грн, його собівартість — 80 грн. Якщо шеф-кухар хоче знизити собівартість, то може це зробити завдяки сезонним продуктам. Для цього він замінює 2 продукти у салаті на сезонні й собівартість вже не 80 грн, а 50 грн.

Але все залежить від концепції закладу, адже не кожен сезонний продукт (особливо якщо він локальний та органічний) буде коштувати дешево.

Приклад: Міралі Ділбазі у своєму закладі готує лише з сезонних продуктів. І причина не у бажанні знизити собівартість — просто сезонність є концепцією його ресторану.

Також класно, що сезонне меню дає гостю найякісніший продукт, який він може отримати у конкретний період року та можливість спробувати нові смаки.

Приклад: у нас є френч-тост на який ми кладемо зверху певний фрукт. І от який це буде фрукт — залежить від сезону (полуниця, малина, персик, абрикос, інжир). Це якраз про те, щоб дати гостям щось нове.

🍅 Чи є у сезонному меню тренди

Загалом сезонні продукти щороку однакові:
влітку — помідори, огірки, перці, фрукти, ягоди;
осінню — яблука, груші, гриби, гарбуз, виноград;
взимку — буряк, редька, ріпа, фрукти з теплих стран, де сезон цих фруктів (мандарини, помело, гранат);
навесні — аспарагус, фенхель, молода картопля, вишні.

Але завжди є поправки. Приклад: сезон лохини щороку приблизно у липні. Проте у 2018 році її майже не додавали у страви, а у 2023 році навпаки. І так сталося не тому що шеф-кухарі змовилися й одночасно полюбили лохину :) Просто раніше її майже не вирощували (відповідно ціна була висока), а зараз кожен фермер має лохину.

У цьому році у страви будуть додавати багато видів перцю (чилі, капі, ротунда), проте менше чорниці (зараз її мало збирають, тому собівартість зависока).

🥗 Створення та просування

Зазвичай я оновлюю меню самостійно. По ринках, аби слідкувати за сезонними продуктами, не ходжу (для цього є постачальники). А коли потрібно дізнатися ціну на певний продукт, то я телефоную їм і запитую про ціну, якість, наявність сортів.

Щодо просування, то тут орієнтуюся на власний досвід. Коли я приходжу в заклад і отримую окреме роздруковане меню з сезонними позиціями, то відразу кладу його в сторону й навіть не переглядаю. Мені просто не цікаво через мою профдеформацію.

Але є шанс, що я замовлю сезонну страву, якщо побачу її гарне фото в QR-меню або Stories закладу.

Тому ми не просуваємо навмисно страви, а просто робимо якісний продукт та анонсуємо фото для QR-меню та Stories, як старт продажів.

А все ж таки: чи робити сезонне меню

Все залежить від команди, шеф-кухаря, цілей закладу. Адже сезонне меню — це додаткове навантаження на кухню. Хтось може й буде радий працювати з новим продуктом, а інші можуть протестувати проти ще кількох страв у меню. Я раджу це проговорити з командою, щоб уникнути конфліктів у майбутньому.

А ще класно, коли шеф-кухар має персональне бачення, яке допомагає ресторану заробляти гроші. І тут вже не дуже важливо, чи буде впроваджено сезонне меню, чи не буде. Якщо персональне бачення підказує, що закладу потрібні сезонні страви, — робіть його. Якщо ні — не робіть. В обох варіантах будете мати рацію.

Щоб не пропускати ресторанні новини, підписуйтесь на канал → Реве та стогне ресторатор 🥢
"Пекельна кухня. Китай, Росія, Іран та Північна Корея готують огидний рецепт глобальної нестабільності».

Це обкладинка нового номера журналу Washington Examiner з жорстким та чесним заголовком.
Вісім років тому на Одещині підприємець Максим Шейко висадив перші саджанці фундука. Цьогоріч збирають перший урожай і скуповують фундук зі всієї країни. Щомісяця співробітники компанії "Filbert" виробляють понад десять тонн кондитерських виробів.

Про те, як працює під час війни найбільше в Україні виробництво з перероблювання фундука — читайте у матеріалі Суспільного.

👉🏻 Надіслати новину
#ПродуктоваСпіжарка // Вже багато рокі Лавка Традицій, крім дистрибуції продукції малих виробництв, їх промоції та висвітлення діяльності, також займається і освітою. Щоб допомогти, щоб уберегти, щоб порадити та підтримати. А зараз усе це ще й запакували у формат інтенсиву. Ось, що пишуть: Агов, підприємці. Ми шукаємо саме вас 😎

Інтенсив на базі Фудпросвіта — це класна можливість для представників бізнесу, які хочуть впровадити сталий розвиток, дізнатись про ресурси для сміливих дій та кліматичні зміни планети. На триденному інтенсиві ви надихнетесь, поспілкуєтесь з однодумцями та власниками інших проєктів, а також — отримаєте корисні поради від спеціалістів.

Щоб доєднатись до інтенсиву, заповнюйте заявку на сайті (лінк у першому коментарі). Дедлайн — 10 листопада. Для проходження навчання ми відберемо 20 учасників за результатом мотиваційних листів. Тому щоб збільшити свої шанси на участь, приділіть час листу та розкажіть, чому саме ви маєте приєднатись до інтенсиву.
Ось тут посилання: https://sustainability.foodprosvita.com.ua/?utm_source=smm&utm_medium=cpm&utm_campaign=staly-rozvytok&fbclid=IwAR0HLys9VztejJZRxWsrRIKxS735uruosbFh9gmutUG2_W1jwFhzoiN9c8Y
5-річний Матвійко Брус — автор знаменитого хіта про «Паску і ковбаску» — назбирав для ЗСУ 800 тисяч гривень!

Пів року тому відео з юним фермером про «Паску і ковбаску» завірусилося і набрало понад 20 мільйонів переглядів.

Разом з татом вони вирішили монетизувати їх, щоб збирати гроші для ЗСУ. І назбирали понад 800 тисяч гривень!

За неповний рік родина Матвійка зібрала понад 800 тисяч гривень, за які придбали чотири автівки для ЗСУ: дві — вже на фронті, ще дві — вирушать туди найближчими днями.

Підпишіться на NV
На фронті загинув український військовослужбовець Юрій Глодан. Торік чоловік пішов у ЗСУ після того, як його родину — тримісячну доньку, дружину та тещу — в Одесі вбила російська ракета.

«Юра — чоловік, батько, воїн, пекар та колега у проєкті Make My Cake … Сьогодні ми дізналися, що він загинув, захищаючи свою націю. Світла памʼять, людина з великим серцем», — написав його колега Олександр.

Підпишіться на NV
Королівський борщ із польської кулінарної книги 1682 року Compendium ferculorum.
Ви хотіли б кулінарне шоу, де таке готують і їдять?

Борщу (тобто квасу - WAS) візьми з житніх висівок простого рідкого, поклади сухої риби, тобто щуку або рибець звичайний, сухого лосося, карпа дунайського, вудженої або свіжої білуги, сухого осетра, цілої цибулі, яку подаючи викинеш, оселедців мочених яко дунайських тако і морських, сухих грибів, крупок татарчаних (гречки - WAS) дрібних, кмину. Вари те разом і куштуй, солі за смаком додавши, подай в мисці, буде добре.

Нагадаємо, в нас вийшло відео про історію борщу.
Диванні подушки як польські пєрогі продаються на Etsy по 36 євро / штучка. Ловіть ідею, хто буде шити українські вареники 🙌

Побачила у @Dollcenpai.
Зірка серіалу Гра престолів, відомий ірландський актор Джек Глісон вкотре висловив підтримку Україні та прочитав вірш Сергія Жадана "Плеєр" (Headphones) англійською мовою.

На заході він з’явився у футболці з написом «Чебуреки сила — ворогу могила», яку пізніше змінив на вишиванку, доповнивши образ рожевою панамою, як у Kalush Orchestra.

Підпишіться на NV
Міністр оборони призначив голову Державного оператора тилу.

Рустем Умєров підписав наказ про призначення Арсена Жумаділова гендиректором Державного оператора тилу. Жумаділов пройшов необхідні перевірки та офіційно став на посаду.

Харчування - перший напрям, за яким держпідприємство забезпечуватиме ЗСУ, проведення закупівель заплановане на грудень, перші поставки очікуються у другому кварталі 2024 року, зазначає Міноборони.

📷: Міноборони

@liganet
​​📇Найцікавіші тексти тижня про ресторанний ринок в Україні та світі

#ПочитатиНаВихідних

🇺🇦 25 нових закладів у Києві за жовтень. Серед них заклад мережі 128 Cafe у колишньому приміщенні автостанції «Поділ», заклад із шаурмою «нової хвилі» Nunu, Кав’ярня на станції сортування «Україна без сміття» та інші.

🇺🇦 Всеволод Поліщук опублікував огляд семи львівських закладів. У двох частинах матеріалу можна дізнатися про бар від харків‘ян Bar Over, «Чорноморку» на Ринку, кондитерську So sweet та інші заклади.

• Друга частина огляду — за клікабельним посиланням.

🇺🇦 Історія київського Tin Tin Food Spot. У 2017 році Владислав Максимов і Ілля Сьомін відкрили ресторан в’єтнамської кухні Tin Tin. Невдовзі після запуску на місці Tin Tin запустили ще два формати, а згодом прийняли рішення об‘єднати заклади у фудмаркет.

• На сьогодні азійська кухня та піца приносять власниками Food Spot по 40% прибутків. Ще 20% — фастфуд.

🇺🇦 До яких трендів на ринку їжі майбутнього варто приглянутися українським компаніям. Наприклад, зараз надзвичайно актуальною є так звана «зелена упаковка». Тобто якнайменша кількість інгредієнтів у продукті і якнайбільша їхня корисність.

• А українським виробникам готової їжі варто детальніше досліджувати баланс і намагатися використовувати інгредієнти, які «озеленюють» етикетку.

🇺🇦 Як працює виробник шоколаду Spell. Проєкт почав роботу сім років тому, як крафтова, корпоративно-нішева компанія. Зараз це вже малий бізнес, який має сильні позиції у B2B-сегменті та присутній на маркетплейсах.

• 80% від усіх продажів Spell — це подарунки з доставкою «на зараз».

• За минулий рік проєкт зробив 70% продажів від продажів 2021-го року.

🇺🇦 Як у Нікополі під постійними обстрілами працює ресторан італійської кухні. Після 24 лютого власники залишили місто, а у штаті з 40 людей залишилися двоє.

• Відповідальність за ресторан взяв на себе офіціант, який працює у закладі 7 років.

🇺🇦 Податкові перевірки: до кого можуть прийти у найближчі місяці. У Раді вважають, що планові перевірки передусім стосуються готельно-ресторанного бізнесу, оптової торгівлі та сільськогосподарського сектору.

🇺🇦 Виробник хлібобулочних виробів Agrola і мережа ресторанів Mafia запускають у продаж заморожену піцу. Продукт виробляють виключно з українських продуктів. Готується піца не більш як 10 хвилин, а серед смаків – «Чотири сири» та «Карбонара».

🇺🇦 В Україні стартував проєкт «еРиба». Електронна система «еРиба» сприятиме розвитку рибного господарства та аквакультури України.

🇺🇸 У США створили новий вид овочів — щось середнє між часником і цибулею порей. Овоч можна їсти сирим або смажити.

• Наразі він продається у деяких магазинах Whole Foods у Нью-Йорку. По всій країні його планують продавати з 2025 року.

🇺🇸 Ресторан у США почав брати доплату за погану поведінку дітей. У меню закладу Toccoa Riverside написано попередження про штраф за плач або крики дітей.

• Сума штрафу не вказана, проте гості розповідають, що з них брали по $50.

🇯🇵 McDonald's випустив ексклюзивну колекцію сувенірів з японським брендом. На предметах одягу зображені популярні страви та персонажі, що відомі всім.

• А однією з найбільш знакових речей у колекції є сумка, що виглядає ідентично до паперового пакета McDonald’s.

🇨🇾 На Кіпрі встановили рекорд Гіннеса: працівник закладу втримав на голові 319 келихів. Загальна вага келихів — 30 кілограмів, а розміщені вони були на 9 тацях.

🌍 200 найкращих інновацій за 2023 рік, що змінюють життя. У матеріалі є нові продукти харчування, техніка для кави, кухні та агрономії.

• А щоб прочитати саме про інновації пов‘язані з їжею та сферою HoReCa — тицяйте тут.

Щоб не пропускати ресторанні новини, підписуйтесь на канал → Реве та стогне ресторатор 🥢
У Львівській області напали на народного депутата Миколу Тищенка, якого виключили з фракції Слуги народу.

Наразі правоохоронці встановлюють усі деталі нападу.

Підпишіться на NV
#Японія // Дуже дякую моїм друзям, завдяки яким я мала нагоду потрапити у найкращі суші-бари та ресторани в Токіо та Кіото.
Згодом викладу фото (зроблені з дозволу).
А поки публікую правила, які висилають з кожним листом про підтвердження резервації:
Please note

You already paid for a course charge including service charge and tax. Drinks are NOT included. If you order drinks or additional foods, please pay those at the restaurant.
Dress code: Business casual for male guests.
NO perfume, please
If you would like to take photos, please obtain the permission from the chef first. Please take photos of the "meals only". Most chefs do not like to have their photographs taken. No flash and sound please. Please do not put your camera or phone on the counter.
Please be at the restaurant ON TIME. If you are more than 30 minutes late, you will be regarded as NO SHOW.
For NO SHOW, we will charge you 100% of the TABLEALL price and we will terminate the membership immediately.
#Львів #РестораннаСпіжарка // Та в інста Кафе: https://instagram.com/jam.cafe_lv. А відео - це сьогодні знято, з балкону бара)