Джерело
Нотаріус Рудченко Київ | Податкова пільга, про яку варто знати кожному власнику нерухомостіБіль...
1 980 Охват/переглядів
2026-07-03 09:11
Повідомлення №343
Податкова пільга, про яку варто знати кожному власнику нерухомості
Більшість знає про ставки податків при продажу нерухомості. Але значно менше людей знають про своє право законно зменшити суму, з якої ці податки сплачуються. Податковий кодекс України дозволяє відняти документально підтверджені витрати на придбання нерухомості від доходу, отриманого від її продажу.
Але є важливий нюанс.
📌 Для нежитлової нерухомості (офіси, магазини, склади, гаражі, паркомісця тощо) ця пільга застосовується при продажу другого та кожного наступного об’єкта протягом календарного року.
📌 Для житлової нерухомості (квартири, житлові будинки, кімнати) — лише при продажу третього та кожного наступного об’єкта протягом року. Наприклад, ви придбали об’єкт за 2 000 000 грн, а продаєте його за 2 500 000 грн. За наявності права на застосування цієї пільги ПДФО та військовий збір сплачуються не з усієї суми продажу, а лише з 500 000 грн - тобто з різниці між ціною продажу та документально підтвердженими витратами на придбання. І це важливо. Пільга поширюється як на податок на доходи фізичних осіб, так і на військовий збір. Але сама по собі вона не працює. Необхідно правильно підтвердити понесені витрати: зберегти договори, банківські платіжні документи та інші документи, що підтверджують оплату, а також належним чином відобразити операцію у податковій звітності. На практиці саме через неналежне оформлення документів платники податків нерідко втрачають право на цю законну податкову пільгу.
Більшість знає про ставки податків при продажу нерухомості. Але значно менше людей знають про своє право законно зменшити суму, з якої ці податки сплачуються. Податковий кодекс України дозволяє відняти документально підтверджені витрати на придбання нерухомості від доходу, отриманого від її продажу.
Але є важливий нюанс.
📌 Для нежитлової нерухомості (офіси, магазини, склади, гаражі, паркомісця тощо) ця пільга застосовується при продажу другого та кожного наступного об’єкта протягом календарного року.
📌 Для житлової нерухомості (квартири, житлові будинки, кімнати) — лише при продажу третього та кожного наступного об’єкта протягом року. Наприклад, ви придбали об’єкт за 2 000 000 грн, а продаєте його за 2 500 000 грн. За наявності права на застосування цієї пільги ПДФО та військовий збір сплачуються не з усієї суми продажу, а лише з 500 000 грн - тобто з різниці між ціною продажу та документально підтвердженими витратами на придбання. І це важливо. Пільга поширюється як на податок на доходи фізичних осіб, так і на військовий збір. Але сама по собі вона не працює. Необхідно правильно підтвердити понесені витрати: зберегти договори, банківські платіжні документи та інші документи, що підтверджують оплату, а також належним чином відобразити операцію у податковій звітності. На практиці саме через неналежне оформлення документів платники податків нерідко втрачають право на цю законну податкову пільгу.