"70 - це нові 50".
Вчені зі Швейцарії довели, що щоденний прийом омега-3 може сповільнити процес старіння організму. У дослідженні брали участь 777 осіб віком 70 років і старше. Результати їхньої роботи опублікував журнал Nature Aging.

Було встановлено, що у здорових літніх людей, які приймали один грам жирних кислот щодня протягом трьох років, біологічний вік виявився на три місяці нижчим порівняно з іншими учасниками. При цьому додавання вітаміну D і фізичних вправ (тричі на тиждень по 30 хвилин) посилили ефект майже до чотирьох місяців.
Дослідники застосували біологічні інструменти, відомі як епігенетичний годинник, для оцінки впливу добавки на швидкість старіння. Епігенетичний годинник являє собою сукупність спеціальних ДНК-міток, що дають змогу визначити біологічний вік тканин, клітин або органів.
Попередні дослідження вказували, що омега-3, яка міститься в жирній рибі, горіхах, насінні та інших продуктах, може уповільнювати процеси старіння. Однак донедавна залишалося незрозумілим, чи можна досягти значущих результатів під час прийому добавок.
Вчені також відзначили інші корисні властивості жирних кислот, зокрема зниження частоти падінь у літніх людей на 10% і зменшення кількості інфекцій на 13%. Крім того, поєднання омега-3, вітаміну D і регулярних фізичних вправ знизило ризик розвитку передпліддя (на 39%), а також скоротило кількість випадків інвазивних видів раку (на 61%).
Вчені підкреслюють, що результати дослідження є попередніми. До того ж, поки що невідомо, чи може уповільнення старіння в такий спосіб призвести до тривалішого і здоровішого життя.
Коментарі
Немає коментарів
Додати коментар