Повідомлення telegram каналу - @zeigarnikeffect

Логотип телеграм спільноти - Зейгарнік Ефект 2022-01-25

Зейгарнік Ефект

Кількість підписників:
2642
Фото:
1900 
Відео:
144 
Посилання:
2780 
Категорія:
Блоги
Опис:
Культура, що зникає швидше ніж з’являється, але саме тому залишається у пам’яті назавжди. Відібрана культура України та світу. Канал народився у Харкові (Залізобетон!). По всім питанням @igorheid

Канал Зейгарнік Ефект - @zeigarnikeffect - №2263

​​Роботи Харківської школи фотографії у Центрі Помпіду, Париж.
Цієї події я особисто чекав кілька років, коли зʼявилась перша інформація, що експерти центру сучасного мистецтва Жоржа Помпіду відбирають роботи для колекції. Відбирали два роки. На 2022 рік планувалась велика виставка, присвячена українському мистецтву. 164 роботи, 20+ українських митців, більшість з яких - харківські, друга велика частина з Одеси (роботи одеських художників: Олександра Ройтбурда, Олега Соколова, Сергія Ануфрієва, Володимира Наумця, Леоніда Войцехова, Віктора Ратушного та Олександра Шевчука) плюс Стас Волязловський з Херсону. До речі, дуже пощастило, що роботи Волязловського після смерті перейшли до колекції Гриньових, інакше б додалось до знищеної спадщини.
Це сталося завдяки колекціонерам українського мистецтва Борису і Тетяні Гриньовим (Grynyov Art Collection), колективу Музею Харківської школи фотографії (MOKSOP), та ще великої кількості людей, яким тільки подяка. Детальніше писав отут. Ще непогано писали на DTF MAGAZINE.
Ідея виникла в українських колекціонерів після чергової виставки у Помпіду «російського» мистецтва, де майже третина були українцями. Тож колекціонери зайнялися культурною дипломатією. І досягли успіху.
У березні зʼявились перші фото робіт, що потрапили до основної експозиції. Але час був такий що було не до цього. До того ж окремої виставки не відбулося, натомість роботи потрапили до постійної колекції. Можливо, це політичні ігри, бо Центр співпрацював із росийськими олігархами, і, хоч у травні публічно й відмовився від благодійного траншу від Фонду Володимира Потаніна, призначеного для поповнення колекції російського мистецтва, його вивчення і популяризації, але такі речі в одну мить не вивітрюються. Можливо, якісь технічні нюанси. Можливо, все разом. Деталі мені не вдалося зʼясувати.
Це й погано, то окрема віставка у такій інституції була б дуже доречною, але й добре, бо постійна експозиція має більш тривале оточення і цементує українське мистецтво серед світового. Окрім зірки Бориса Михайлова там висять роботи Євгена Павлова («Скрипка»), Олега Мальованого, Романа Пятковки, Юрія Рупіна, групи «Шило» та інших. Трохи відео з експозиції у дописі на Facebook від поціновувачки. Ось що вона пише:
«В марте этого года я опубликовала в этой группе небольшой отчет о вывешенной в Центре Жоржа Помпиду в Париже в небольшом зале подборке фотографий ХШФ (см. ниже). А позавчера я прогулялась опять по центру и увидела, что экспозиция изменилась и расширилась. Теперь она в 2х соседних залах и вывешены другие фотографии и надписи. Вообще Центр Жоржа Помпиду это делает регулярно : сменяет работы в залах своей постоянной коллекции, тк произведений в запасниках много, а места вывесить все не хватает. Так вот в этот раз вывешено описание как появились в коллекции центра работы фотографов ХФШ (подарки, донаты от ряда авторов и коллекционеров см. на фото все имена) и описание группы «Время», а также под фото каждого автора более подробные описания работ».
212
22-11-02 16:00