Повідомлення telegram каналу - @zeigarnikeffect

Логотип телеграм спільноти - Зейгарнік Ефект 2022-01-25

Зейгарнік Ефект

Кількість підписників:
2641
Фото:
1900 
Відео:
144 
Посилання:
2790 
Категорія:
Блоги
Опис:
Культура, що зникає швидше ніж з’являється, але саме тому залишається у пам’яті назавжди. Відібрана культура України та світу. Канал народився у Харкові (Залізобетон!). По всім питанням @igorheid

Канал Зейгарнік Ефект - @zeigarnikeffect - №4353

«Березовський / Рачинський: нові звукові ландшафти»
Цитую частини матеріалу @theclaquers:
В храмах Києво-Печерської лаври київський ансамбль «Partes» під орудою Наталії Хмілевської і львівський колектив «A cappella Leopolis» завершили запис авдіоальбому «”Внемлите, людїє”: Рачинський / Березовський».
На початку вересня цього року відбудеться онлайн-презентація альбому, а 14 вересня — концерт із творів класиків української музики Максима Березовського і Андрія Рачинського та презентація видання «Рачинський / Березовський: двохорні концерти».
Обидва композитори відіграли надзвичайно важливу роль у становленні української професійної музичної традиції. Вони є першими авторами українського класичного хорового концерту — жанру, що мав суттєвий вплив на формування визначальних рис українського багатоголосся у другій половині XVIII століття.
«Поєднання Березовського і Рачинського в одній програмі не випадкове, — підкреслює музикознавиця. — Обидва митці перетиналися у Глухові в 1750–х роках. Саме в той час були написані духовні концерти Андрія Рачинського, а юний Максим Березовський брав участь у їхньому виконанні, знайомлячись із новою манерою письма, у якій невдовзі почав писати сам», — Ольга Шуміліна, наукова консультантка проєкту.
«Твори Рачинського тривалий час не вдавалось виявити та ідентифікувати, перші знахідки припадають на початок 1990–х років. З часом вдалось виявити решту матеріалу, що дало підстави для реконструкції повнотекстових музичних партитур. Доведено, що вони написані для восьмиголосого хору: концерт “Скажи ми, Господи” написано як партесний, два інші — “Не отвержи” та “Возлюблю тя, Господи” — в ранньокласичній манері. Це означає, що у творчості Рачинського відбувався перехід від бароко до класицизму. Концерти Рачинського раніше не публікувались, один з них (“Не отвержи”) співав камерний хор “Київ” (світова прем’єра — жовтень 2019 року)».
Натомість знання про Максима Березовського, як стверджує дослідниця, дотепер оплутані міфами й вигадками.
«У рамках проєкту буде презентовано три віднайдені духовні концерти Максима Березовського, написані для подвійного хору: “Внемлите, людіє”, “Всі язици”, “Тебе Бога хвалим”. У стилістиці усіх трьох концертів відображено ознаки класичної манери, тоді як зв’язок із партесами є вкрай опосередкованим. Двохорні концерти Березовського не публікувались, у 2008–2009 роках вони виконувались у реконструкції Мстислава Юрченка, а протягом 2018–2020 років їх співав камерний хор “Київ” у реконструкції Шуміліної, максимально орієнтованій на джерельний матеріал другої половини ХVІІІ століття».
Проєкт стане черговим етапом у роботі лабораторії «Musica Sacra Ukraina», яку Open Opera Ukraine започаткувала 2019 року, і водночас прелюдією до ювілейного для Максима Березовського 2025 року і прем’єри опери «Демофонт» — давнього задуму команди Open Opera Ukraine, що його заплановано зреалізувати 2026 року.
Храми Києво-Печерської лаври, де вже було здійснено запис цих творів і де відбудеться їх жива концертна презентація, стануть ідеальним сакральним простором для музики Березовського і Рачинського, максимально наближеним до оригінальних акустичних умов доби, в яку вона створювалась.
332
24-08-28 09:12