Джерело
🇺🇦Українське законодавство🇺🇦 | ️Оподаткування іноземних доходів: як задекларувати і не платити податк...
98 Охват/переглядів
2025-07-31 13:04
Повідомлення №907
‼️
Оподаткування іноземних доходів: як задекларувати і не платити податки двічі‼️✅
Фізичні особи – резиденти України зобов’язані декларувати доходи, отримані як на території України, так і за її межами. Іноземні доходи підлягають оподаткуванню в Україні.❕
Іноземні доходи включають будь-які доходи, отримані резидентами за межами митної території України або на непідконтрольних територіях, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності.
💰Такі доходи оподатковуються:📌 податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 %,📌 військовим збором:🔸 за ставкою 1,5 % – при отриманні до 31.12.2024 включно,🔸 за ставкою 5 % – нараховані (виплачені) з 01.01.2025.☑️
При отриманні іноземного доходу у валюті сума такого доходу підлягає перерахунку у гривні за курсом НБУ на дату його нарахування (отримання).
✅Як задекларувати іноземні доходи?➡️
Фізичні особи, які отримали іноземні доходи, зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня року, наступного за звітним. Це стосується й самозайнятих осіб.
📝
Подати декларацію, перебуваючи за кордоном, можна:🔹 поштою – з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до граничного терміну подання;🔹 в електронній формі – через Електронний кабінет платника податків за наявності електронного ключа.
💸
Сплатити суму податкового зобов’язання, визначену в декларації, необхідно до 1 серпня року, наступного за звітним.
✅Зарахування податків, сплачених за кордоном❕
Суми податків, сплачених за межами України, можуть бути зараховані при розрахунку податкових зобов’язань в Україні.➡️Для цього необхідно надати довідку від іноземного податкового органу про суму сплаченого податку, базу та/або об’єкт оподаткування (вона має бути легалізована, якщо інше не передбачено міжнародними договорами).⌛️
У разі відсутності підтвердних документів платник може подати заяву до податкового органу за своєю податковою адресою для перенесення строку подання декларації – до 31 грудня року, наступного за звітним.☑️
Сума сплаченого податку за межами України зараховується у сумі, що не перевищує суму податку, яку потрібно сплатити в Україні.
✅Чи потрібно декларувати допомогу, отриману з іноземних джерел?➡️
Якщо ви через російську агресію отримали тимчасовий захист за кордоном, то не підлягає оподаткуванню допомога, отримана:🔸 від іноземних держав та їх державних фондів, 🔸 компаній, організацій, які здійснюють благодійну діяльність.❕
Вона не включається до загального оподатковуваного доходу до моменту скасування воєнного стану.❗️
Якщо платник податку отримував лише таку допомогу, обов’язок щодо подання податкової декларації вважається виконаним. Якщо ж були інші доходи, вони підлягають декларуванню відповідно до загального порядку._____________________________________ 💬Чат| 📺Ютуб | 📱ТікТок_____________________________________ 📚Юридична література📚 _____________________________________ 📝Перевірка на плагіат📊 __________________________________ ___
Оподаткування іноземних доходів: як задекларувати і не платити податки двічі‼️✅
Фізичні особи – резиденти України зобов’язані декларувати доходи, отримані як на території України, так і за її межами. Іноземні доходи підлягають оподаткуванню в Україні.❕
Іноземні доходи включають будь-які доходи, отримані резидентами за межами митної території України або на непідконтрольних територіях, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності.
💰Такі доходи оподатковуються:📌 податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 %,📌 військовим збором:🔸 за ставкою 1,5 % – при отриманні до 31.12.2024 включно,🔸 за ставкою 5 % – нараховані (виплачені) з 01.01.2025.☑️
При отриманні іноземного доходу у валюті сума такого доходу підлягає перерахунку у гривні за курсом НБУ на дату його нарахування (отримання).
✅Як задекларувати іноземні доходи?➡️
Фізичні особи, які отримали іноземні доходи, зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня року, наступного за звітним. Це стосується й самозайнятих осіб.
📝
Подати декларацію, перебуваючи за кордоном, можна:🔹 поштою – з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до граничного терміну подання;🔹 в електронній формі – через Електронний кабінет платника податків за наявності електронного ключа.
💸
Сплатити суму податкового зобов’язання, визначену в декларації, необхідно до 1 серпня року, наступного за звітним.
✅Зарахування податків, сплачених за кордоном❕
Суми податків, сплачених за межами України, можуть бути зараховані при розрахунку податкових зобов’язань в Україні.➡️Для цього необхідно надати довідку від іноземного податкового органу про суму сплаченого податку, базу та/або об’єкт оподаткування (вона має бути легалізована, якщо інше не передбачено міжнародними договорами).⌛️
У разі відсутності підтвердних документів платник може подати заяву до податкового органу за своєю податковою адресою для перенесення строку подання декларації – до 31 грудня року, наступного за звітним.☑️
Сума сплаченого податку за межами України зараховується у сумі, що не перевищує суму податку, яку потрібно сплатити в Україні.
✅Чи потрібно декларувати допомогу, отриману з іноземних джерел?➡️
Якщо ви через російську агресію отримали тимчасовий захист за кордоном, то не підлягає оподаткуванню допомога, отримана:🔸 від іноземних держав та їх державних фондів, 🔸 компаній, організацій, які здійснюють благодійну діяльність.❕
Вона не включається до загального оподатковуваного доходу до моменту скасування воєнного стану.❗️
Якщо платник податку отримував лише таку допомогу, обов’язок щодо подання податкової декларації вважається виконаним. Якщо ж були інші доходи, вони підлягають декларуванню відповідно до загального порядку._____________________________________ 💬Чат| 📺Ютуб | 📱ТікТок_____________________________________ 📚Юридична література📚 _____________________________________ 📝Перевірка на плагіат📊 __________________________________ ___