Повідомлення telegram каналу - @ukr_pravda

Логотип телеграм спільноти - УП. Кляті питання 2021-05-18

УП. Кляті питання

Кількість підписників:
22603
Фото:
101 
Відео:
Посилання:
3690 
Категорія:
Новини та ЗМІ
Опис:
Офіційний канал інтернет-видання "Українська правда" Співпраця та зворотній зв'язок: @fedor_vasilievich Реклама: https://telegra.ph/Reklama-na-UP-Klyat%D1%96-pitannya-11-24 Чат каналу: https://t.me/ukr_pravda_chat Поставити питання: @UkrPravdaQuestionsBot

Канал УП. Кляті питання - @ukr_pravda - №3781

Як Україна знову опинилася в морській блокаді та чим це загрожує?
Чи представляє велику загрозу для експорту України вихід Росії з угоди та як продовжувати возити зерно морем без неї? Розповідаємо:
1. Попри те, що після заяви росіян ціни на зернові у світі зросли на 3-4%, вже за декілька годин вони повернулися до своїх відносно стабільних значень. Річ у тім, що за останні півтора року Росія працювала над тим, аби відібрати ключові українські ринки.
2. В Україні вже розпочалися жнива, у ході яких зібрали понад 2 млн тонн зернових. Разом із тим, кампанія розпочалася і в ЄС, тож західні порти будуть завантажені своїм власним зерном, з дуже обмеженими можливостями для експорту українського. Не дивно, що Росія вирішила вийти із "зернової угоди" саме зараз.
3. Проте нинішня ситуація в Україні відрізняється від торішньої. По-перше, врожаї минулого сезону були значно меншими за рекордні 2021 року. Відповідно, зараз на ринку залишається всього 9 млн тонн перехідних залишків зерна, недоекспортованих минулого сезону. Місця для них достатньо.
4. По-друге, потужності залізниці, автотранспорту та дунайських портів за рік суттєво зросли. Якщо у 2022 році всіма трьома шляхами щомісяця вдавалося вивозити лише 2 млн тонн збіжжя, то зараз лише суходіл та Дунай може забезпечити експорт близько 5 млн тонн.
5. Відтак опитані ЕП експерти сходяться на тому, що катастрофи з припиненням дії "зернової угоди" не станеться. Проте море залишається критично важливим для роботи вітчизняного ринку через велику обсягоспроможність та низьку логістичну вартість.
6. Головна проблема полягає в тому, що судно не зайде в українські порти без страхування. Дотепер зернова угода була єдиним міжнародним документом, який містив бодай якісь гарантії безпеки суден. Морське судноплавство без гарантій Росії може бути реалістичним варіантом, якщо ЗСУ, а також Туреччина, Болгарія та Румунія зможуть забезпечити його безпеку.
7. У подальшій роботі українських портів чимало залежить саме від Туреччини, адже вона є членом НАТО, а також одним з найбільших бенефіціарів роботи "зернової ініціативи": країна отримує портові збори від проходження суден через Босфор, а також протягом останнього року спрямовувала чималу частку свого флоту в українські морські порти.
3200
23-07-18 12:22