Джерело
Українське страхування. Правда 🇺🇦 | ПДВ та ремонт авто за рахунок страхової: як правильно? Роз'яснення від...
1 200 Охват/переглядів
2025-06-04 05:03
Повідомлення №8511
🚗 ПДВ та ремонт авто за рахунок страхової: як правильно? Роз'яснення від ДПС
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області пояснює, як діяти платнику ПДВ, коли ремонт авто оплачено страховою компанією:🔧 1. Ремонт авто — оподатковувана послуга
Послуги СТО — це операції, які підлягають оподаткуванню ПДВ. Тому СТО має нарахувати ПДВ, скласти і зареєструвати податкову накладну на дату фактичного надання послуг або отримання коштів.
💰 2. Платить страхова — а ПДВ враховує власник авто
Власник авто, який отримує ремонтні послуги за рахунок страхової, має право на податковий кредит на підставі податкової накладної від СТО.⚠️ Але! Водночас він зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання, оскільки витрати оплачено не ним, а страховою (тобто не для господарської діяльності).
📄 Для цього складається зведена податкова накладна з типом причини «13», яка означає: «використання товарів/послуг не в господарській діяльності».
📌 Отже:* Податковий кредит — дозволено.* Податкові зобов’язання — обов’язкові.* В результаті — нейтральний ефект по ПДВ, але багато формальностей. Цей механізм демонструє, як навіть за відсутності прямих витрат платник може стати об’єктом податкового регулювання.ТК "Українське страхування. ПРАВДА"
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області пояснює, як діяти платнику ПДВ, коли ремонт авто оплачено страховою компанією:🔧 1. Ремонт авто — оподатковувана послуга
Послуги СТО — це операції, які підлягають оподаткуванню ПДВ. Тому СТО має нарахувати ПДВ, скласти і зареєструвати податкову накладну на дату фактичного надання послуг або отримання коштів.
💰 2. Платить страхова — а ПДВ враховує власник авто
Власник авто, який отримує ремонтні послуги за рахунок страхової, має право на податковий кредит на підставі податкової накладної від СТО.⚠️ Але! Водночас він зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання, оскільки витрати оплачено не ним, а страховою (тобто не для господарської діяльності).
📄 Для цього складається зведена податкова накладна з типом причини «13», яка означає: «використання товарів/послуг не в господарській діяльності».
📌 Отже:* Податковий кредит — дозволено.* Податкові зобов’язання — обов’язкові.* В результаті — нейтральний ефект по ПДВ, але багато формальностей. Цей механізм демонструє, як навіть за відсутності прямих витрат платник може стати об’єктом податкового регулювання.ТК "Українське страхування. ПРАВДА"