Статистика telegram каналу - @shpylka_shuliak
ОЛЕНА ШУЛЯК
Кількість підписників
Середній перегляд на повідомлення
Історія змін лого
Історія змін назви
Історія зміни типу аккаунта
Історія зміни статуса
Стіна канала ОЛЕНА ШУЛЯК - @shpylka_shuliak
Кібератака на цифрову інфраструктуру: цього разу не лише ракетами, а й хакерськими ударами. Через це у застосунку Дія тимчасово недоступні деякі сервіси, серед яких і єВідновлення.
Це може викликати занепокоєння, проте варто розуміти, що єВідновлення базується на даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (працює з 2013 року), який наразі тимчасово не функціонує. Водночас внесення та верифікація інформації відбувається через РПЗМ, який працює стабільно. Усі дані захищені, і фіксація руйнувань триває без збоїв.
Фахівці вже працюють над усуненням наслідків атаки та відновленням роботи всіх сервісів Дії.
Головні рішення парламенту за 19 грудня 2024 року:
Розширення програми єВідновлення на ТОТ, спрощення підтвердження власності на житло, виконання "маяків" МВФ.
✅ Законопроєкт №12245 про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та вдосконалення окремих положень.
Цей законопроєкт, один із "маяків" МВФ, передбачає:
1️⃣ Вдосконалення правил публічних інвестицій, запровадження нових визначень і процедур.
2️⃣ Розширення джерел фінансування публічних інвестицій, зокрема через міжнародні кредити та спеціалізовані державні фонди.
3️⃣ Упорядкування передачі залишків коштів бюджетних установ під час зміни їх статусу.
4️⃣ Визначення строків розробки стратегії управління державним боргом.
5️⃣ Розширення повноважень Рахункової палати для контролю місцевих бюджетів.
6️⃣ Уніфікацію критеріїв пільг на ЖКП та реформування соціальної політики для покращення адресності підтримки.
✅ Законопроєкт №11161 щодо компенсації знищеного чи пошкодженого майна, що знаходиться на територіях ведення активних бойових дій або тимчасово окупованих рф.
Цей законопроєкт відкриває можливість для ВПО скористатися компенсаційним механізмом програми єВідновлення без "класичної" процедури верифікації пошкоджень житла. Більше написано тут: http://surl.li/tutsiu.
✅ Законопроєкт №11440 про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" щодо забезпечення механізму державної реєстрації права власності на нерухоме майно за відсутності доступу до матеріалів підприємств бюро технічної інвентаризації.
Цей законопроєкт спрямований на створення механізму державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, зареєстроване до 2013 року (до запуску електронного реєстру ДРРП), з використанням паперових носіїв інформації БТІ, навіть за відсутності доступу до архівів через бойові дії чи окупацію.
Ключові положення:
🔹Власники зможуть зареєструвати право власності за правовстановлюючими документами, навіть без доступу до архівів;
🔹Це стосується осіб, які проживають у прифронтових регіонах, зонах бойових дій або на тимчасово окупованих територіях;
🔹Наразі вони не можуть зареєструвати своє право власності через відсутність доступу до архівів БТІ або їх знищення, що блокує можливість подачі заяви на компенсацію за зруйноване житло
Це значно спрощує доступ до компенсаційної програми єВідновлення.
єВідновлення розширюється на ТОТ!
📜 Рада ухвалила законопроєкт №11161, який відкриває можливість отримати компенсації за програмою єВідновлення для житла на ТОТ.
Що змінюється?
🔹Компенсацію можна отримати без обов’язкової фото- чи відеофіксації пошкоджень.
🔹Скасовано фізичний огляд майна.
🔹Заяви подаються за спрощеною процедурою з мінімумом документів.
Таку можливість очікували мільйони ВПО, які вимушені були залишити свої домівки.
🔜 Наступний крок — дії Уряду щодо пошуку фінансування цих виплат. Але створення рівних умов для всіх громадян безперечно - це важливий крок до справедливості.
«Мої жінки» Юлії Ілюхи — книга, яку неможливо читати без внутрішнього тремтіння.
Збірка короткої прози, визнана Книгою року BBC-2024, звучить голосами жінок. Тих, хто занадто довго залишався в тіні, чиї біль і боротьба часто залишалися поза увагою.
💔 Це оголена реальність, де жінки — не лише матері, дружини, сестри, а й героїні, які борються, зберігають і будують світ попри хаос. Історії про тих, хто витримав, і тих, хто зламався. Про їхні рішення, які стають основою майбутнього.
🌍 У кожній з цих історій — відображення величезної ролі жінок у нашому суспільстві. Особливо зараз, у часи війни, значення їхнього внеску неможливо переоцінити. Жінки-волонтерки, військові, лікарки, вчительки — вони символізують стійкість і майбутнє України. У цих історіях можна впізнати і тих, хто об’єднується навколо руху ЗеЖінки — ініціативи, що пише новітню історію українок, які наближають перемогу.
💪 «Мої жінки» нагадує, що їхні історії потребують уваги. Не завтра, не колись, а вже зараз, бо рівність — це не про статистику, а про справедливість.
🙏 Дякую Юлії за книгу, яка пробуджує емоції та змушує задуматися про те, наскільки важливі голоси кожного й кожної. Шана жінкам, які борються, надихають і змінюють світ, і подяка чоловікам, які підтримують, захищають і завжди поруч.
День місцевого самоврядування — це нагадування про силу громад, які здатні змінювати країну знизу вгору.
Справжнє місцеве самоврядування починається тоді, коли кожен з нас бере участь у житті свого села, міста, громади. Це коли ми не лише критикуємо, але й пропонуємо, підтримуємо, діємо. Адже саме громади знають, що їм потрібно для розвитку, і саме вони мають вирішувати свої пріоритети.
Сьогодні перед громадами стоять величезні виклики: відбудова після війни, розвиток економіки, створення нових робочих місць. І вони доводять, що саме на місцях народжуються найкращі ідеї та рішення.
🇺🇦 Сильні громади — це сильна Україна. Почнімо з себе, зі свого двору, своєї вулиці. Адже майбутнє твориться тут і зараз — кожним із нас.
🛠 Форум став важливою можливістю підбити підсумки того, що вдалося досягти, і визначити наступні кроки. За більш як 1000 днів великої війни наші громади продемонстрували стійкість і здатність адаптуватися. Цей досвід показав, що вертикальна система управління — це рудимент минулого, а децентралізація — це шлях до сучасного, європейського місцевого самоврядування. Громади самі тримають кермо свого розвитку, ухвалюючи важливі рішення швидко і ефективно.
📘 Щоб підтримати ці зміни на законодавчому рівні, Комітет активно працює над розбудовою законодавчої бази для продовження децентралізації та народовладдя. В цьому році прийнято Закон України № 3841-IX "Про публічні консультації", який вже підписано Президентом і є виконаним маркером Ukraine Facility (UF)
В 2025 році потрібно виконати наступні компоненти UF:
Сучасні форми контролю за рішеннями ОМС.
🏛Законопроєкт № 4298, який має нарешті реформувати застарілі й неефективні державні адміністрації на органах сучасного префектурного типу. Децентралізація — це не тільки можливості та фінанси на місцях, але й форми контролю, які зараз дещо відстають у своєму впровадженні. Законопроєкт № 4298 про місцеві державні адміністрації давно готовий до другого читання.
🏠Забезпечення доступу до житла для осіб, які його потребують.
Ще один фундаментальний крок, який також прописаний в УФ, — це прийняття законопроєкту "Про основні засади житлової політики". Житло — базова потреба для білка внутрішньо переміщених осіб та необхідна умова для повернення громадян в Україну. Без сучасного законодавства, яке пропонує різні варіанти вирішення житлового питання, не обійтися. Я та комітет активно працюємо над цим законопроєктом.
А також:
➡️ ефективне багаторівневе врядування;
➡️ спроможні громади;
➡️ продовження децентралізації;
➡️ законодавча рамка відновлення;
➡️євроінтеграція.
➡️виконання законопроєктів-маркерів Ukraine Facility
— це мої цілі та цілі профільного Комітету держвлади на 2025 рік
Я впевнена, що кермо нашого майбутнього в наших руках, і саме громади сьогодні визначають, якою буде Україна завтра.
День Збройних Сил України. День тих, хто взяв на себе місію захищати кожного з нас, день тих, хто знає, що таке справжня сила.
🛡 Кожен день вони тримають оборону, стоять між нами та ворогом, щодня виборюючи право на життя без страху і поневолення. Історії їхньої мужності — це те, що вражає і надихає. Вони борються не за славу чи нагороди, а за можливість, щоб ми всі жили у вільній, незалежній Україні.
🙏 Дякуємо кожному і кожній, хто одягнув піксель, хто щодня робить можливим наше сьогодення. Дякуємо за можливість бути поруч із рідними, працювати, розвиватися і планувати завтрашній день. Ваш внесок безцінний, і наша вдячність — безмежна.
💙💛 Зі святом, наші незламні! Сила в кожному і кожній з вас, а разом — ми непереможні.
Через 5 років, спільно з командами однодумців, які створювали-реалізовували Єдину державну електронну систему у сфері будівництва (ЄДЕССБ), що стала справжньою цифровою революцією для будівельного ринку, ми зустрілися під час форуму «Цифровізація містобудівної діяльності в Україні. Поточний стан і наступні кроки для прозорого відновлення», щоб провести проміжні підсумки та обговорити майбутні кроки.
Так і що маємо на сьогодні? Знищена нами ДАБІ вже давно пішла в минуле разом з документами-папірцями, які так любили губити і знаходити чиновники-корупціонери. Натомість, за чотири роки роботи, у створеній нами ЄДЕССБ було надано до 163 тис послуг через Дію, а антикорупційний ефект її діяльності вже перевищує 10 млрд гривень! ЄДЕССБ відвідали 1,5 млн користувачів, а сама система містить 6+ млн електронних документів.
Ось так попри утиски та погрози, нехай і не блискавичними (але точно впевненими) кроками будується цифрове прозоре майбутнє нашої країни. І приклад цьому не лише ЄДЕССБ, а й Реєстр пошкодженого та знищеного майна (РПЗМ) — єдине державне джерело верифікованих даних про пошкоджене і знищене майно внаслідок війни. Його, до речі, також створювали, щоб усі дані були винятково у цифрі та не залежали від чиновників, які потенційно можуть крутити дані на свій лад заради вигоди. І на сьогодні РПЗМ - основа держпрограми єВідновлення, завдяки якій понад 102 тис українських родин отримали компенсацію за пошкоджене війною житло, ще біля 17 тис – погодження на фінансування купівлі нової оселі. А ще цей реєстр – частина Міжнародного реєстру збитків та основа для наслідування інших країн, які вже висловили бажання створити і собі такий прозорий цифровий механізм для отримання даних внаслідок стихійних лих.
Діджиталізацію не спинити, процес пішов. На сьогодні вдалося зробити чимало. Країна мала багато викликів у сфері будівництва, зокрема, і містобудівний кадастр. Його презентували сьогодні на форумі. І так, його частина – це ЄДЕССБ. Війна внесла корективи у наші плани, коли ми мали швидко і якісно реалізувати РПЗМ та єВідновлення, тому ми зробили це позачергово.
Тому цифрова реформа містобудування триває. І попри нинішні насмішки, сумніви та критику, як і 5 років тому, у нас є мета на найближчий час роботи. Наступний крок – знищення корупції в департаментах архітектурно-будівельного контролю, що на місцях стали маленькими “ДАБІ” з великими хабарями. Натомість ми маємо реалізувати автоматичну видачу містобудівних умов та обмежень, бо всім давно відомо: комп’ютер хабаря не бере.
Дякую всім, хто зі мною на цьому шляху. Це непроста дорога, яку доводиться долати надзусиллями. Але результати того варті, їх бачать люди, чесний бізнес і совісні ОМС. Заради цього варто боротися 🇺🇦
Це показник того, наскільки ми готові створити простір, де кожен має право жити на рівних. Це не лише про пандуси чи зручні двері, а про те, чи вміємо ми чути один одного
🚧 На жаль, Україна досі залишається місцем, де безбар'єрність імплементується в реальність повільніше, ніж того б хотілося. У нас є хороше законодавство, будівельні норми, які вимагають доступності. Але реальність на вулицях часто нагадує смугу перешкод, а не гармонійний простір для кожного. Бар'єри в інфраструктурі часто дорівнюють бар'єрам ментальним.
♿️ Інклюзивність— це не тільки пандуси, але й можливість кожного отримати вільний доступ до державних послуг, реалізувати себе як громадянин, не відчуваючи жодних обмежень. Це право кожного бути почутим, видимим і рівноправним.
💬 Нещодавно на Національному форумі прав людей з інвалідністю, організованому Fight For Right та ГС Ліга Сильних обговорювали, як зруйнувати ці бар'єри разом.
Під час публічних консультацій щодо законопроєкту "Про основні засади відновлення", який ми проводили цьогоріч за участі біля 1000 учасників, громадяни наголошували на інклюзивності, рівності для всіх, людиноцентричності. Ці голоси повинні бути почуті, ці принципи повинні стати частиною нашого нового суспільства.
Створення безбар'єрного середовища також передбачене у Програмах комплексного розвитку (ПКВ), де громади закладають питання доступності у свої плани відновлення та розвитку. Наприклад, Київська область показує лідерство в цьому процесі, аналізуючи потреби кожного навчального закладу, лікарні, об'єкта соціальної інфраструктури, щоб забезпечити доступність для всіх.
❗️Найбільший виклик — це змінити відношення. Пам'ятаю, як під час одного з засідань Комітету ми заслуховували представника проєктної організації, яка будувала школу без пандусів. Його пояснення на цю проблему було: «У нас не будуть вчитися діти з інвалідністю». Ця фраза говорить сама за себе. І якраз такий підхід — справжній бар'єр, який ми маємо подолати всі разом.
Україна має бути країною для всіх, без винятків.
Незважаючи на те, коли відбудуться перші післявоєнні вибори, законодавча база має бути підготовлена заздалегідь, щоб провести їх на найвищому демократичному рівні.
🖥 Нещодавно Комітету держвлади презентували дослідження щодо оцінки ризиків та можливостей використання альтернативних форм голосування на післявоєнних виборах в Україні з фокусом на інтернет-голосуванні. Аналітику підготували за підтримки Council of Europe.
📊 Згідно з дослідженням та практичними рекомендаціями на основі досвіду країн ЄС, є різні альтернативні шляхи голосування, насамперед:
✉️ Поштове голосування (можливе в 19 країнах-членах ЄС).
🌐 Інтернет-голосування (застосовується у Франції та Естонії).
До поштового голосування наразі довіру мають лише близько 8 % громадян, інтернет-голосування також має низький рівень довіри українського суспільства. Крім цього, для того щоб побудувати надійну систему інтернет-голосування, необхідно вирішити ряд питань, зокрема:
❓Як забезпечити таємницю голосування та уникнути стороннього примусу?
❓Як гарантувати надійну ідентифікацію виборця?
❓Чи маєте інтернет голосування використовуватися тільки через персональний комп'ютер, чи також через смартфон?
❓Як розробити надійну державну цифрову інфраструктуру, захищену від маніпуляцій?
❓ Як забезпечити інвестування в незалежні сервери та створення незалежних органів підрахунку голосів?
🇪🇪 Приклад Естонії демонструє, що їм знадобилося 25 років, щоб понад 50% виборців, які взяли участь у голосуванні, проголосувати електронним способом. У цій країні кожен громадянин має ID-карту, яка містить електронний цифровий підпис. Крім того, в Естонії функціонує єдиний центр сертифікації.
Своєю чергою, в Україні значно існує більше центрів сертифікації, а також безліч електронних цифрових підписів, що створює певні виклики для уніфікації систем.
💡 Перші післявоєнні вибори мають мати абсолютну довіру до їхньої легітимності. Тому виклики щодо їх проведення потребують широкої громадської дискусії, інформаційної кампанії з роз’яснення, і, звісно ж, адаптації виборчого законодавства. Дякуємо міжнародним партнерам за активну роботу на цьому шляху!