Повідомлення telegram каналу - @historicalkyiv

Логотип телеграм спільноти - Київ | Історичний нарис 2023-05-03

Київ | Історичний нарис

Кількість підписників:
328
Фото:
395 
Відео:
Посилання:
150 
Категорії:
Освіта | Пізнавальне
Опис:
Історичний енциклопедичний довідник. Співпраця: https://t.me/serhiity

Канал Київ | Історичний нарис - @historicalkyiv - №127

🛤 Центральний залізничний вокзал — головна залізнична станція міста Київ. Він був побудований як перший залізничний вокзал столиці у 1868-1870 рр. в заплаві річки Либідь. У лютому 1870 р. тут було започатковано регулярний залізничний зв'язок між Києвом і Балтою на відрізку довжиною 428 верст (≈457 км).
🏤 Первісний залізничний вокзал у Києві являв собою двоповерхову будівлю з жовтої цегли у давньоанглійському готичному стилі. Перед ним розташована Вокзальна площа, з якої вулиця Симона Петлюри веде до бульвару Тараса Шевченка. Вокзал простягався на 133 м, що трохи менше за розміри пасажирської платформи, довжина якої становила 144 м. Для "найвищих осіб" були передбачені спеціальні, розкішно облаштовані приміщення.
🚉 Проєкт нового, більш масштабного Київського вокзалу був затверджений у 1913 р., але Перша світова війна зупинила будівельні роботи. Однак вже у 1920-х рр. питання щодо будівництва нового вокзалу у столиці постало знову. На оголошеному конкурсі переміг проєкт київського архітектора Олександра Вербицького. 7 листопада 1927 р. відбулося урочисте закладання фундаменту майбутнього вокзалу, який будувався впродовж 1927-1932 рр. у стилі українського бароко з деякими елементами конструктивізму. Під час Другої світової війни вокзал сильно постраждав, але невдовзі після неї був відновлений приблизно до свого попереднього вигляду.
🚆 У 2001 р. Центральний вокзал пройшов капітальну реконструкцію, і за рекордно короткий час (6 місяців) був побудований Південний вокзал. Він був пов'язаний з Центральним вокзалом пішохідним переходом (конкорсом), що пролягає над коліями. Між сходами, що ведуть до конкорса, було встановлено ескалатор. Особлива роль у цьому будівництві належала тодішньому Генеральному директорові «Укрзалізниці» Георгію Кірпі. Також у той період на площі навпроти Південного вокзалу було зведено храм у трансформованих по-сучасному давньоруських формах.
#визначніпамяткикиєва
Київ | Історичний нарис
54
23-05-31 19:06