Повідомлення telegram каналу - @economist_blog

Логотип телеграм спільноти - Блог економіста 2024-07-14

Блог економіста

Кількість підписників:
957
Фото:
921 
Відео:
16 
Посилання:
2510 
Категорія:
Економіка
Опис:
Світ інфраструктури з точки зору економіста. Особисті думки і реакції на події в транспортній галузі. Авторський канал Ірини Коссе. Зв'язок з адміном economistblog.ua@gmail.com

Канал Блог економіста - @economist_blog - №3645

Маршрутизація вантажів на “Укрзалізниці” набирає обертів
Останнім часом УЗ активно просуває ідею маршрутних перевезень. Що це означає? Йдеться про формування повного складу поїзда (маршрутного поїзда) з вагонів одного вантажовідправника, який рухається від станції відправлення до станції призначення без додаткових маневрових операцій. Це виглядає просто, але насправді маршрутні поїзди вимагають чіткої організації, технологічної готовності станцій та участі самого бізнесу.
Чому маршрути важливі? Наразі основна проблема української залізничної логістики — це низька швидкість і нерівномірне використання ресурсів. Вантажі накопичуються на станціях, очікуючи формування складів, локомотивів часто бракує, а обробка вагонів розтягується на дні. У цьому хаосі зростають витрати і бізнесу, і “Укрзалізниці”.
Маршрутизація дозволяє значно спростити ці процеси. Повні маршрути не потребують додаткового сортування, тому швидше рухаються через систему. Це економить час, знижує витрати на маневрові операції та збільшує пропускну здатність залізничної мережі.
Пілотний проєкт із маршрутизації, що триватиме до 31 січня 2025 року, вже викликав значний інтерес у ринку. Наразі 28 компаній уклали додаткові угоди, ще близько 40 ведуть перемовини. Для тих відправників, які не мають власних під’їзних колій, передбачена можливість накопичення вагонів на станційних коліях протягом безкоштовного технологічного часу у 24 години.
Водночас бізнес звертається до УЗ із проханням переглянути цей час і збільшити його до 48 годин. Це з одного боку дає гнучкість для компаній, але з іншого — може створити додаткове навантаження на припортові станції.
Ще одним важливим питанням є маршрутизація порожніх вагонів. Ідея цікава, але її реалізація наштовхується на дефіцит місць для накопичення, особливо на станціях із високим навантаженням.
На мою думку, маршрутні перевезення — це дійсно перспективний напрямок. Вони можуть знизити витрати бізнесу і збільшити швидкість обігу вагонів. Але самі по собі маршрути — лише інструмент. Без розширення інфраструктури, модернізації припортових станцій і вирішення проблем із дефіцитом локомотивів вони не стануть панацеєю.
#залізниця
130
24-11-20 13:57