Статистика telegram каналу - @behindtheukrainiannews

Логотип телеграм спільноти - По той бік новин 2021-06-01

По той бік новин

Кількість підписників:
3851
Фото:
371 
Відео:
21 
Посилання:
1300 
Категорія:
Новини та ЗМІ
Опис:
Канал для тих, хто хоче знати більше про те, як протистояти маніпуляціям у ЗМІ, як відрізнити правду від вигадки та зрозуміти, для чого роблять інформаційні «вкиди» https://behindthenews.ua/

Кількість підписників

Середній перегляд на повідомлення

Історія змін лого

Поки що змін не зафіксовано

Історія змін назви

По той бік новин
2024-07-14
По той бік новин
2024-06-15
По той бік новин
2024-04-22
По той бік новин
2024-04-15
По той бік новин
2024-04-05
По той бік новин
2024-03-26
По той бік новин
2024-03-19
По той бік новин
2024-03-10
По той бік новин
2024-03-08
По той бік новин
2024-03-04
По той бік новин
2023-09-09
По той бік новин
2023-08-14
По той бік новин
2023-07-28
По той бік новин
2023-04-03
По той бік новин
2023-03-01
По той бік новин
2023-02-26
По той бік новин
2023-01-29
По той бік новин
2023-01-10
По той бік новин
2023-01-08
По той бік новин
2023-01-06

Історія зміни типу аккаунта

Поки що змін не зафіксовано

Історія зміни статуса

Офіційно не підтверджена
2022-05-25

Стіна канала По той бік новин - @behindtheukrainiannews

🦉 Інші приклади, будь ласка, читайте в нашому довгочиті:
https://www.facebook.com/share/p/1AEC1hUyjM/
❤️🖤 Дякуємо за ваші вподобайки й поширення!
246
24-12-21 17:42
Через засилля ілюстрацій, створених нейромережами, нерідко ставлять під сумнів і справжні та важливі світлини. Вже сьогодні це розмиває реальність та спотворює правду. В майбутньому, з розвитком штучного інтелекту, ця проблема тільки загостриться. Тому ми мусимо бути готові до цього.
Ось вам приклад, як це виглядає на практиці. Перед вами дев'ять світлин. Спробуйте знайти серед них справжні. Свої відповіді пишіть у коментарях під цим дописом (бажано з поясненнями, чому ви так вважаєте). Звіримося вже найближчими днями.
694
24-12-20 06:48
Нещодавно ми писали про те, як російський дубляж англомовних фільмів і серіалів намагається відбілювати образи совіцьких і російських диктаторів, замовчувати неприємні теми або уникати згадок про росію в негативному контексті. Мова йшла про пропагандистські студії озвучення. Сьогодні ж розглянемо, як навіть так звані російські опозиційні медії під час перекладу можуть маніпулювати.
У 2022 році американський журнал New Yorker опублікував серію великих репортажів кореспондента Джошуа Яффа з українських міст, які зазнали російської облоги або окупації. Згодом ці матеріали зі згоди журналу переклало російською мовою видання “Медіазона”, заявивши, що їхня мета – донести до російської авдиторії “яскраві та цінні документальні свідчення про війну, як для історії, так і для сучасників”. За їхніми словами, російські читачі позбавлені доступу до таких матеріалів “через культурний, мовний і цензурний бар'єри”.
Однак під час перекладу “Медіазона” також змінила акценти та додала деталі, які спотворюють реальність.
📌 Приклад 1. Зміщують акцентів

Скажімо, у квітні 2022 року в New Yorker вийшов репортаж про 39 днів облоги Чернігова, яка принесла смерть сотням людей внаслідок постійних обстрілів, холоду і нестачі ресурсів. Через безперервні російські обстріли ховати загиблих в районі діючого кладовища “Яцево” було надзвичайно складно, тому розконсервували старе недіюче кладовище “Ялівщина”. Автор описує зустріч із чоловіком, чия дружина загинула від російського обстрілу та була похована там. В оригінальному тексті говориться:
«Тепер, коли облогу було знято, міська влада запитала, чи хоче він перепоховати свою дружину в іншому місці. "Але який сенс?" — сказав Олександр. Він показав довкола. "Це чудове місце. Прямо в місті, поруч березовий гай. Вона любила берізки"».
А ось російський переклад “Медіазони”: «Тепер, коли облогу з міста зняли, влада запропонувала йому перепоховати дружину. “Але який сенс?” - сказав Олександр. Він обвів поглядом цвинтар: “Таке чудове місце. Ось воно місто. Ось він березовий гай. Вона в мене росіянка. Берізки любила”.
🦉 Ми уважно перечитали весь репортаж і не знайшли жодного підтвердження того, що загибла жінка дійсно була росіянкою. Звідки перекладач взяв цю інформацію? Можливо, у нього були якісь додаткові дані, які не увійшли до оригіналу? Проте ймовірніше, що таким чином він намагався зробити героя ближчим до російського читача через натяк на російську ідентичність загиблої. Це переносить акцент на те, що у війні гинуть не лише українці, а й росіяни.
Ще одне припущення: перекладач міг керуватися імперським уявленням, згідно з яким берези автоматично асоціюються з російською культурою. Таким чином, якщо людина любить берези, це нібито свідчить про її “російськість”. У будь-якому випадку такі зміни спотворюють суть подій, зсуваючи акцент із трагедії, спричиненої російськими обстрілами, до теми “спільности” між українцями й росіянами.
📌 Приклад 2. Відбілюють росіян і по-імперськи трактують історію

🦉 Друзі, це багатолітерник, тому, якщо вас зацікавив початок, на цьому місці пропонуємо переміститися на нашу сторінку в фейсбуці. Там наш основний майданчик комунікації з вами, саме там нам найперше потрібні ваші вподобайки й поширення. Дякуємо за довіру! ❤️🖤
765
24-12-18 18:19
Міжнародний фейк про смертельно небезпечні парфуми. Кому це потрібно?
Стара-нова лякалка. В соцмережах поширюють попередження про смертельно небезпечні пробники парфумів відомих брендів, які нібито кидають у поштові скриньки.
“Тип новорічної акції. Відкривати їх та нюхати не можна. Декілька вдихів призводить до летального результату. Попередьте своїх близьких та знайомих”, — стверджують у таких дописах.
Загальні кількість охоплення цього фейку — десятки тисяч людей лише за останній тиждень. При чому поширюють цю брехню переважно через громади: Миколаєва, Кропивницького, Запоріжжя, Харкова Хмельницького та інших міст.
Офіційні спростування

👉 У поліції, як на всеукраїнському, так і на регіональних рівнях, уже спростували цю інформацію. У коментарі BBC Україна правоохоронці назвали фейком такі повідомлення про загрозу [1].
👉 Також у коментарі виданню “Гречка” речниця Нацполіції у Кіровоградській області Віталіна Бевзенко повідомила, що в регіоні не зафіксовано ані одного подібного випадку.
🗣 “Немає жодного звернення ні до поліції, ні до медичних закладів в області щодо випадків отруєння подібним способом”, — пояснила вона [2].
Речниця також припустила, що ця дезінформація поширюється ворогом з метою посіяти панічні настрої серед населення.
👉 У пресслужбі Павлоградської міськради хоч і спростували цю інформацію, проте закликали містян бути пильними:
🗣 “Шановні павлоградці! Вибухові речовини можуть бути замасковані під будь-які невинні речі – не торкайтесь та не підіймайте невідомі предмети; отруйні речовини можуть бути замасковані під косметику, продукти харчування, напої й т.ін. – не нюхайте парфуми, не вживайте в їжу продукти невідомого походження. Наближаються свята. Розповсюдження небезпечних предметів може здійснюватись через подарунки, акційні розсилання, особисту роздачу незнайомими особами” [7].
Такі попередження небезпідставні. Нещодавно видання texty.org.ua повідомляло, що російські безпілотники розкидують гранати уповільненої дії. Вони можуть лежать будь-де на території України. Нову загрозу виявили після дронової атаки в Шосткинському районі Сумської области [3].
🗣 “Варто попередити дітей, щоб вони нічого не чіпали на вулиці і обходили якнайдалі будь-які предмети, що лежать на дорозі”, — застерегли журналісти. За їхніми словами, цю інформацію вони отримали від власних джерел і ще раз уточнили її в іншого військового [3].
Міф про отруйні парфуми має довгу історію. Ще в 2001 році, після теракту 11 вересня, в США почали поширювати схожі повідомлення про отруєння парфумами. Проте жодних доказів цих тверджень не було знайдено, а ABC News тоді назвали це мійською легендою і лякалкою [4].
Попри спростування фейк перетворився на циклічний, який щороку набував популярности то в одній, то в іншій країні. Зокрема його поширювали в Казахстані, Ізраїлі, на так званій росії, в Австралії [5], Малайзії [6] та інших країнах.
🦉 Незважаючи на те, що цей фейк був спростований, загрози безпеки залишаються актуальними. Ворог використовує різні методи, щоб дестабілізувати ситуацію в Україні. Будьте пильними, не піддавайтеся паніці, яку нам намагаються нав'язати через фейкові новини. Довіряйте лише перевіреним джерелам інформації та навчайте цьому своїх близьких.
📖 Використані джерела [1-7] ви знайдете на нашій сторінці в фейсбуці. Якщо ви вважаєте нашу роботу важливою, поширте наш допис.
857
24-12-17 12:10
У Верховній Раді готують законопроєкт, який може зобов'язати торговельні мережі вказувати ціну товару за кілограм або літр, якщо він продається в меншій упаковці.
🗣 "Подаємо законопроєкт, щоб на цінниках зобовʼязані були вказувати ціну за літр/кілограм, і оці всі пляшки по 850 мл молока пішли в минуле. На наступному тижні реєструємо", – написав народний депутат Дмитро Гурін [0].
Ціна буде вказуватися на ціннику за два об'єми, пояснив він.
Логіка депутата не до кінця зрозуміла: яким чином нововведення сприятиме тому, щоб "оці всі пляшки по 850 мл молока пішли в минуле". Адже виробники й далі зможуть випускати товари в такій упаковці, просто в крамницях буде два цінника.
👉 Хай там як, ми вирішили дослідити, що змушує виробників зменшувати пакування і чи є це обманом?
Куди поділися «чесні» літри та кілограми?
Продукту стало менше, а платимо стільки ж. Звичні для багатьох людей літрові пляшки молока чи кілограм рису замінили 870 мілілітрів та 900 грам. І це не межа — зменшення триває часто при тій самій ціні. Це явище бачимо не лише в Україні – його помічають споживачі по всьому світу.
Маємо справу з так званою шринкфляцією (від англ. «shrink» — скорочуватися). Це стратегія, коли виробник зменшує кількість об'єму або ваги товару в упаковці при збереженні ціни. Таким чином він намагаються зберегти прибутки та утримати клієнтів, які, як припускається, болючіше реагували би на збільшення ціни, ніж на зміни в пакуванні.
Шринкфляція проявляється під час інфляції або інших економічних потрясінь, які негативно впливають на бізнес. Близький для українців приклад – війна. Вона принесла в країну руйнацію підприємств, здорожчання енергоносіїв, сировини, транспортування, виробництва, робочої сили і тому подібне.
📈 У таких ситуація виробники мають декілька варіантів дій: підняти ціну товару, змінити інгредієнти на дешевші або зробити меншу упаковку. Перші два досить ризиковані. Для виробника найкраще обрати безпечніший третій.
Що робити покупцям, щоб не отримати "кота в мішку" і краще контролювати власний бюджет? Читайте в нашій публікації на фейсбуці.
❤️Дякуємо вам за довіру, вподобайки та поширення!🖤
9800
24-12-16 18:20

Останнім часом ви могли бачити в соцмережах відео про “військового”, який від Березані на Київщині пішки дійшов аж до рівненської об’їзної дороги (470 кілометрів). А все тому, що його нібити ніхто не хотів підвозити. Ролик назбирав понад 5 (п’ять!) мільйонів переглядів та 16 тисяч коментарів.
Проте це відео інсценоване. Ніхто нікуди не йшов, усе це акторська гра заради ваших вподобайок і жалісливих коментарів. Якщо судити за коментарями, багато людей повелися на все це.
Наше міні-розслідування читайте за посиланням: https://www.facebook.com/behindtheukrainenews/posts/pfbid025ue7j4EZxccWvY1PtvMrXQeuDMvB38Wu9VAv46nd4dgeepiH2dYGKPm1WiQWxeWrl

1200
24-12-14 07:32
Останнім часом ви могли бачити в соцмережах відео про “військового”, який від Березані на Київщині пішки дійшов аж до рівненської об’їзної дороги (470 кілометрів). А все тому, що його нібити ніхто не хотів підвозити. Ролик назбирав понад 5 (п’ять!) мільйонів переглядів та 16 тисяч коментарів.
Проте це відео інсценоване. Ніхто нікуди не йшов, усе це акторська гра заради ваших вподобайок і жалісливих коментарів. Якщо судити за коментарями, багато людей повелися на все це.
Ось кілька ознак, які аж кричать, що ролик — це постановка:
▪️ 1. Не зафіксована камера, хтось на задньому сидінні тримає її в руках усю дорогу. Дивно, що “військовий” жодного разу не озирнувся, щоб подивитися, хто саме знімає.
▪️ 2. Зовнішній вигляд чоловіка не свідчить про його довготривалу подорож — руки та одяг чисті. Дуже сумнівно, що йому доводилося спати в посадках та щипати траву.
▪️ 3. Можна помітити, як різко змінюється краєвид за вікном протягом розмови в межах одного речення, а отже це монтаж.
▪️ 4. На останніх секундах на одязі водія та пасажира видно мікрофони.
▪️ 5. У словах “військового” є протиріччя. Наприклад, то він “пішки йшов 470 кілометрів” і “щипав траву”, то він “учора заїжджав їсти борщ”.
Хто насправді цей “військовий”? Хто стоїть за цим відео і для чого його створили - ви можете дізнатися з нашої публікації на фейсбуці.
🦉 Якщо ви вважаєте нашу роботу важливою, підтримайте лайками та вподобайками.
1300
24-12-13 12:12

Друзі, планували для вас сьогодні прецікавий допис, ба навіть міні-розслідування. Але з технічних причин, які не залежать від нас, не можемо його опублікувати. Масові збої в роботі фейсбуку та інстаграму. Якщо текст вони ще пропускають, то з ілюстраціями взагалі ніяк. В телеграмі не пробували, але сюди ми постимо в останню чергу.
Ми неодмінно повернемося до вас завтра. Не проґавте!
🦉 А у вас усі соцмережі працюють справно? Розкажіть у коментарях.

1500
24-12-11 19:25
❗️ Юнісеф не приймає заявки на видачу наборів із продуктами, зарядними станціями, ліками та грошовими виплатами! Якщо ви бачите такі оголошення — перед вами гарантовано шахраї.
У телеграмі знову поширюють фейкову інформацію, мовляв, відсьогодні, 9 грудня, організація Unicef розпочинає видачу гуманітарних наборів: від зарядних станцій "EcoFlow" до грошових виплат (2300 гривень на члена родини).
Щоб запудрити мізки, аферисти навіть розписали категорії людей, яким нібито належить ця допомога. Але якщо подумати, то майже кожен українець підпадає під одну з них.
🤦‍♀️ Чого тільки вартує пункт “люди з місячним доходом менше 28 тисяч гривень”. І це в країні, де мінімальна зарплата в понад три рази менша за вказану суму. Очевидно, це роблять для того, щоб ошукати якнайбільше людей.
Про шахрайську схему уже попередили на офіційному обліковому записі UNICEF Ukraine в фейсбуці (синя пташка поруч із назвою сторінки):
🗣 “Наголошуємо, що не приймаємо заявки на отримання таких гуманітарних наборів. Тож будьте уважними, не переходьте на сторонні ресурси та не діліться своїми особистими даними!
📌 Подробиці
Шахрайські публікації були помічені на каналі “Вимикач | Київ | Світло” на який підписалося понад 100 тисяч людей! Підкупило їх те, що там публікують нібито графіки відключення світла (ось чому так важливо отримувати інформацію з офіційних джерел!)
Якщо перейти за посиланням, вас спрямують на телеграм бот “Гуманітарний безкоштовний набір від Unicef. Далі потрібно натиснути “Start!”. Щойно ви це зробите, вас почнуть завалювати десятками повідомлень.
Спочатку попросять підтвердити своє місто. Зробите ви це чи ні, далі вам прийде погроза, буцімто вас було “замічено на російському сервері 18 хвилин 32 сек тому”. А тому, мовляв, ви не пройдете реєстрацію, доки не підтвердите своє громадянство. При чому пишуть це в ультимативному тоні.
Утім і без цього ви отримаєте запрошення на “безкоштовний гуманітораний набір від нашої організації” (орфографію дотримано).
Одне слово — не встигнете кліпнути оком, а вас уже підписали на купу сумнівних телеграм-каналів. Зокрема на “[підставити місто] | Time”. Це мережа каналів, яка охоплює всі підконтрольні Україні обласні центри. Щоб ви розуміли масштаби: лише на канала “Київ | Time” підписалося 351 тисяча українців! (Для порівняння, на “По той бік новин” у телеграмі підписано менше чотирьох тисяч!
🦉 Власне — це і є основна мета шахрайської схеми — шарою заманити людей на свої канали. Чим більше підписників — тим більше реклами і грошей.
👉 До речі, нас можна також читати в фейсбуці - публікації з'являються раніше і в повному обсязі.
3300
24-12-09 16:20
Нуль днів, як росія нічого не крала — 2. Лише кілька днів тому ми розповідали, як росія привласнює собі надбання інших – мова йшла про “російський етнічний десерт” Медовик, який насправді має давнє українське коріння.
І от новий день — нове привласнення. Цього разу об’єктом крадіжки стала спадщина Георгія Нарбута – видатного українського графіка та ілюстратора, батька української типографіки.
Про що йде мова?

Наші читачі надіслали нам допис російського дизайнера Алєксандра Шиманова, який створив шрифт під назвою “Суржик”, натхненний, за його словами, роботами Нарбута. Шиманов записав його до “великих російських художників і шрифтовиків”, чим викликав обурення української спільноти.
Шиманов — графічний і шрифтовий дизайнер із Нижнього Новгорода, відомий своїм захопленням совіцькою естетикою. У його портфоліо — шрифти, натхненні пропагандистськими плакатами того періоду, а також цілий розділ “Soviet lettering” на його сайті.
Що стверджує 🇷🇺 дизайнер та чому це брехня - читайте на нашій сторінці в Фейсбуці.
🦉 Якщо ви дочитаєте наш довгочит до цього місця, подяка вам за увагу до нашої праці. Дайте нам про це знати, порахуємо, скільки вас таких. До речі, якщо вам сподобається цей текст, поширте його, будь ласка. Хай більше людей дізнаються правду ❤️🖤
3000
24-12-06 10:27